سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - دوشنبه 10 آذر 1393

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان تاکید کرد:

شرایط کنونی زاینده‌رود، بیانگر بحران منابع آبی کشور/ضرورت اعمال مدیریت مصرف آب در تمام فصول سال

مدیرعامل آبفا استان اصفهان شرایط کنونی دریاچه ارومیه و رودخانه زاینده رود را بیانگر بحران منابع آبی در کشور دانست و گفت: برنامه ریزی بلندمدت با اجرای اقدامات اثرگذار راه برون رفت از بحران کم آبی در استان اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ هاشم امینی در دومین جلسه شورای مدیران، با اشاره به اینکه برنامه های مصرف بهینه آب دیگر مختص هفته صرفه جویی یا فصل تابستان نیست، اظهار داشت: شرایط کنونی کشور حاکی از بحران کم آبی است به طوریکه هم اکنون ۶۰ دشت کشور در شرایط بحرانی قرار دارند و بیلان آبهای زیرزمینی به حدی منفی است که بعضاً برای رسیدن به آب باید چاهی به عمق ۲۰۰ الی ۲۵۰ متر حفر کنیم تا بتوان آب استحصال کرد.
وی شرایط کنونی دریاچه ارومیه و رودخانه زاینده رود را بیانگر بحران منابع آبی در کشور دانست و تصریح کرد: وقوع مستمر پدیده خشکسالی در کشور و استان چنان تبعات ناگواری رقم زد که خشک شدن دریاچه ارومیه و زاینده رود یکی از آثار ناشی از وقوع پدیده خشکسالی در کشور است.
وی تاکید کرد: از آنجایی که وضعیت منابع آبی در اصفهان قرمز اعلام شده باید تمام مسئولان امر در آبفا استان اصفهان تدابیری لحاظ نمایند تا مردم در تمام روزهای سال با قطعی آب مواجه نشوند چرا که با اعمال مدیریت مصرف می توان نیاز آبی مشترکان را رفع کرد.
امینی به نشت گیری خطوط ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نشت گیری خطوط انتقال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت تا از هدر رفت آب جلوگیری شود این درحالی است که ساخت حوضچه، نصب فلومتر، مرئی و علامت گذاری والوها به منظور توزیع عادلانه آب باید در دستور کار اقصی نقاط استان قرار گیرد .
وی راه اندازی سامانه پایش فشار را در تمام مناطق استان ضروری دانست و تصریح کرد : راه اندازی سامانه ۱۲۲ و سامانه پایش فشار در تمام مناطق استان ضروری است و باید از طریق اطلاعات و داده های این سامانه ها از وقوع حوادث احتمالی در نقاط حادثه خیز جلوگیری شود همچنین تمام مناطق استان باید مجهز به سیستم تله متری و تله کنترل شوند و از این تکنولوژی برای ارتقای سطح خدمات به مشترکان بهره مند شوند.
و مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان شستشوی خطوط انتقال آب را مؤثر در ارتقای کیفیت آب شرب مشترکان دانست و گفت: مدیران باید در موعد مقرر اقدام به شستشوی شبکه های آبرسانی کنند تا کیفیت آب شرب مشترکان بیش از پیش ارتقا یابد.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.