سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - دوشنبه 10 آذر 1393

استاندار اصفهان:

رفع محرومیت مناطق محروم از اولویت‌های دولت یازدهم است

استاندار اصفهان گفت: تمام دستگاه‌ها باید بخشی از اعتبارات و منابع و امکانات خود را در اختیار بسیج سازندگی قرار دهند تا با قوت به پروژه‌های مناطق محروم بپردازند زیرا رفع محرومیت مناطق محروم از اولویت‌های دولت است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپوردر حاشیه نشست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت و بسیج سازندگی گزارش‌های خوبی را از فعالیت‌های بسیج ارائه کرده و پیشنهاداتی برای تصویب ارائه شد.

وی افزود: تا کنون حدود هزار و 800 پروژه اقتصاد مقاومتی که عبارت از پروژه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی بوده، با اعتبار 440 میلیارد ریال توسط برادران بسیجی در روستاها و مناطق محروم استان اجرا شده و که این برنامه یک ساله آنها بوده اما در 8 ماه آن را تمام کردند.

استاندار اصفهان با اشاره به اردوهای هجرت دانش‌آموزی بیان کرد: در این اردوها بیش از هزار و 400 نفر از دانش‌آموزان در 149 اردو به مناطق روستایی فرستاده شدند که انجام فعالیت‌های خدماتی و عمرانی در بازسازی و درک معنویت خود این جوانان و نوجوانان موثر بوده و در اردوهای جهادی نیز 7 هزار نفر را در قالب 200 اردو برای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی به مناطق روستایی فرستاده شده و حلقه‌های صالحین نیز در اردوهای یک روزه به فعالیت می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در بهمن سال 92 توسط مقام معظم رهبری، دولت حدود 6 ماه کار مستمر و جدی انجام داد و همه بخش‌های و وزارت‌خانه‌ها برنامه‌های اجرایی خود را در قالب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی فراهم کردند که در شورای اقتصاد به تصویب رسیده و اکنون ابلاغ شده است؛ ما نیز در استان باید برش استانی این برنامه‌ها را داشته باشیم و از تمام مدیران کل خواسته شده که برش استانی برنامه‌های خود را تهیه و ارائه کنند.

زرگرپور با اظهار تاسف از اینکه در کل کشور و در استان برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی کاری انجام نشده، تصریح کرد: ما در این زمینه ضعف‌های بسیاری داریم و باید یک سلسله همایش‌ها، کارگاه‌ها و گردهمایی‌هایی برای تبیین اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ها برگزار شود بنابراین قرار قرار است چارچوب‌های آن تا پایان سال به صورت معاونت برنامه انسانی و مدیریتی استانداری با کمک دستگاه‌ها انجام شود.

وی افزود: ما ظرفیت داریم تا 10 برابر این هم دانش‌آموزان و دانشجویان را به اردوها اعزام کرده که برکات و خیرات این اردوها در آینده این فرزندان بسیار موثر بوده و پیش‌بینی شده برای سال آینده اعتبار آن افزایش پیدا کند.

استاندار اصفهان گفت: طرح‌های اقتصاد مقاومتی، پروژه‌های تولیدی، اقتصادی و عمرانی در شرایط فعلی برای مناطق محروم روستایی بسیار مورد نیاز بوده و من از تمام مدیران کل خواستم که بخشی از اعتبارات و منابع و امکانات خود را در اختیار بسیج سازندگی قرار داده تا با قوت بیشتری به این پروژه‌ها پرداخته شده چراکه رفع محرومیت مناطق محروم جزء اولویت‌های انقلاب ما است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.