سرویس: دسته‌بندی نشده 00:10 - پنجشنبه 09 آبان 1392

شناسایی شهدای گمنام با علم و تکنیکهای پزشکی میسر شد

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت:با اجازه‌ای که از مقام معظم رهبری کسب کردیم، معمولا بخش کوچکی از بافت نرم استخوان شهدا را پیش خود نگه می‌داریم تا بر روی آن آزمایش انجام دهند و تا آنجایی که علم و تکنیک‌های پزشکی اجازه بدهد به تدریج شهدای گمنام و دیگر شهدا شناسایی خواهند شد.

24449

به گزارش اصفهان شرق:والدین شهید مجید ابوطالبی که هویت او پس از گذشت شش سال از خاکسپاری‌اش شناسایی شده است، به همراه سردار سیدمحمدباقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بر سرار مزارش در کهف‌الشهدا حاضر شدند.

سردار سیدمحمدباقرزاده در سخنانی گفت: اینگونه حوادث برای ما یک تذکر و یادآوری است که هیچ‌چیز در این عالم بی‌حساب و کتاب نیست. از همین رو همانگونه که قرآن یادآور شده است یکی از نشانه‌های اهل ایمان، ایمان به غیب است. اینکه شهیدی بعد از سال‌ها به خواب مادرش می‌آید و نشانه‌هایی به او می‌دهد که با محل تدفینش تطابق دارد خودش از این قبیل مسائل است. این مسائل موجب می‌شود که از غفلت بیرون آییم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص تدفین شهدای گمنام در کهف‌الشهدا اظهارداشت: این شهادت‌ها در عملیات‌های مختلف تفحص شدند و در سال 86 تصمیم گرفته شد در قطعه زمینی پایین‌تر از محل کنونی کهف‌الشهدا به خاک سپرده شوند؛ عده‌ کمی که طلبکار نظام، شهدا و مردم بودند با تدفین شهدا در آن نقطه مخالفت کردند.

وی ادامه داد: برای اینکه در رابطه به تدفین شهدا تنش ایجاد نشود مجبور بودیم 48 ساعت قبل از دفن شهدا، مکان را تغییر دهیم؛ بنده مستاصل بودم که شهدا را کجا ببرم ، به قرآن کریم پناه بردم و این آیه از اصحاب کهف آمد که «این جوانمردان گفتند که ما از مردم کناره‌گیری می‌کنیم و می‌رویم داخل غار» اطلاف ولنجک را بررسی کردیم و غاری که در همین نقطه شهدا تدفین هستند را یافتیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این شهدای گمنام در همین نقطه به خاک سپرده شدند و بعد از تدفین شهدا گزارش آن به رهبر معظم انقلاب رسید و ایشان در اولین جمعه بعد از تدفین به کهف الشهدا آمدند و زیارت کردند.

سردار باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ستاد کمیته جستجوی مفقودین با اجازه‌ای که از مقام معظم رهبری کسب کرد، معمولا بخش کوچکی از بافت نرم استخوان شهدا را پیش خود نگه می‌دارد تا بر روی آن آزمایش انجام دهند و تا آنجایی که علم و تکنیک‌های پزشکی اجازه بدهد به تدریج شهدای گمنام و دیگر شهدا شناسایی خواهند شد. اگرچه این مادر شهید خواب دیده است اما مبنای اصلی هویت این شهید همان کار تحقیقی ما بوده است.

سردار باقرزاده در خصوص شناسایی شهید مجید ابوطالبی گفت: نمونه‌گیری برای آزمایش DNA از برادر و والدین شهید مجید ابوطالبی انجام گرفت و پس از تطبیق با نمونه DNA گیری استخوان شهید شناسایی کامل شد؛ در واقع در راستای شناسایی، مبنای ما خواب مادر شهید ابوطالبی نبود و براساس کار تحقیقاتی عمل کردیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.