سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 18:55 - یکشنبه 09 آذر 1393

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان خبر داد

جمع‌آوری بیش از 16 میلیون تومان در طرح اکرام ویژه حمایت از دختران یتیم

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: مبلغ 16 میلیون و 300 هزار تومان در جهت حمایت از طرح اکرام ایتام ویژه حمایت از دختران یتیم در اصفهان جمع‌آوری شد.

به گزارش اصفهان شرق، بهرام سوادکوهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان اصفهان 9 هزار یتیم زیر 18 سال تحت پوشش هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 45 هزار خیر نیکوکار حامی 9 هزار یتیم هستند که ماهیانه مبلغی را به عنوان کمک مستمری به این افراد پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در مناسبت‌های مختلفی اقدام به برگزاری طرح‌های اکرام ایتام در جهت حمایت از نیازمندان می‌کند، افزود: امسال نیز در سال‌روز شهادت حضرت رقیه (س) طرح اکرام ایتام ویژه حمایت از دختران یتیم در اصفهان برگزار شد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: به همین مناسبت در روز جمعه گذشته 80 پایگاه ثبت‌نام حامی شامل 30 دفتر کمیته امداد و دفتر استان، 10 پایگاه سطح شهر اصفهان و 40 مرکز نیکوکاری در اصفهان به همین منظور برپا شد.

وی با تأکید به اینکه این امر خداپسندانه با همکاری ویژه صدا و سیمای اصفهان و کمیته امداد استان اصفهان صورت گرفت، ادامه داد: از طریق اطلاع‌رسانی صورت گرفته مردم نیکوکار اصفهان استقبال بسیار خوبی از این طرح کرده و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به پایگاه‌های مستقر ارسال کردند.

سوادکوهی با بیان اینکه در حال حاضر به طور میانگین هر یتیم پنج حامی دارد، عنوان کرد: هر یتیم در ماه به طور متوسط حدود 125 هزار تومان از حامیان خود دریافت می‌کند که با اجرای طرح اکرام ویژه دختران یتیم خدمات بیشتری می‌توان به این افراد تحت پوشش ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تمایل حامیان می‌توانستند در سه طرح اکرام ایتام، طرح آتیه و طرح محسنین به حامیان شرکت کنند، بیان کرد: در طرح حمایت از دختران یتیم 424 حامی حمایت 487 یتیم را بر عهده گرفتند که از این آمار 18 خانواده در طرح محسنین تحت حمایت قرار گرفتند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: مبلغ نقد 14 میلیون و 800 هزار تومان به صورت نقدی و یک میلیون و 500 هزار تومان به صورت کالا در طرح ویژه حمایت از دختران یتیم جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در اصفهان اجرا شد، عنوان داشت: بیشترین آمار کمک به ایتام از شهرستان اصفهان و با تحت پوشش قرار دادن 177 یتیم و سپس کاشان با 73 یتیم تحت حمایت بوده است.

سوادکوهی در پایان از تعهد مبلغ 5 میلیون تومان توسط باشگاه ورزشی سپاهان و مبلغ 6 میلیون تومان توسط باشگاه ورزشی ذوب‌آهن جهت کمک به دختران یتیم خبر داد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.