سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:30 - یکشنبه 09 آذر 1393

26 هزار ناشنوا در استان اصفهان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: 26 هزار ناشنوا دراین استان وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سعید صادقی در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: 12 هزار نابینا، 60 هزار معلول جسمی وحرکتی، 80 هزار کودک کم توان ذهنی و 20 هزار معلول اعصاب و روان ، یک هزار و 400 آسیب دیده نخاعی و 450 هزار سالمند در استان اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان 40 پرورشگاه است، اظهار کرد:610 کودک بی سرپرست دراین پرورشگاه ها نگهداری می شود که 65 درصد از این کودکان دختر هستند.

صادقی با اشاره به 12 آذر روز جهانی معلولان اظهار کرد: شعار امسال برای این روز توسعه حقوق بشر برای همه است.

وی با اشاره به اینکه معلولیت چه ذاتی باشد و چه محیطی ممکن است گریبان هر کس را بگیرد، گفت:در این زمینه جامعه و خانواده ها نیاز به فرهنگ سازی است تا معلولین را مثل خود بدانند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه معلولان قشر توانمند جامعه هستند ،گفت: سازمان بهزیستی 76 وظیفه اصلی و 152 خرده وظیفه دارد که توانسته همه آنها را محقق سازد.

وی با بیان اینکه معلولان در بسیاری از رقابت های جهانی توانسته اند برای کشور افتخار آفرینی کنند، افزود: معلولان نیازبه ترحم و دلسوزی ندارند بلکه آنها به حمایت نیاز دارند و اگر بستر مناسب برای آنان فراهم شود می توانند افتخار آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود در تابلوهای شهری به حقوق معلولان نیز پرداخته شود،افزود: طبق قانون سه درصد از سهمیه اشتغال در دستگاه ها به معلولان اختصاص دارد اما اکنون در همین شهر دکترای نابینا بیکاروجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: اگر نمایشگاه ثابتی برای معلولان راه اندازی شود آنان می توانند دستاورد های خود را ارائه کنند.

صادقی با بیان اینکه مراکز ورزشی و فرهنگی ویژه معلولان ایجاد شود گفت: مجموعه ورزشی در غرب اصفهان ویژه معلولان احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اکثر استانها خانه سالمندان وجود دارد ، گفت: برای راه اندازی خانه مهر سالمندان 800 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده ولی هنوزدر این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه هیچ اتوبوسی ویژه معلولان در سطح شهر اصفهان وجود ندارد، گفت: بهزیستی با کمک شهرداری می تواند با توجه به نیاز نقاط مختلف شهر برای معلولان در این زمینه برنامه ریزی کند.

وی افزود: در این زمینه شورای اسلامی شهر نیز با تصویب قوانین حامی حقوق معلولین باشد.

انتهای پیام 

منبع:ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.