سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - یکشنبه 09 آذر 1393

مدیرعامل آبفای اصفهان:

۶۰ دشت کشور در شرایط بحرانی آب قرار دارد

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: ۶۰ دشت کشور در شرایط بحرانی آب قرار دارند و بحران آب در کشور به میزان قابل توجهی وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از شرکت آبفای اصفهان، مهندس هاشم امینی در دومین جلسه شورای مدیران اظهار کرد: برنامه‌‌های مصرف بهینه آب دیگرمختص هفته صرفه‌جویی یا فصل تابستان نبوده بلکه شرایط کنونی کشور حاکی از بحران کم‌آبی بوده، به طوریکه هم اکنون 60 دشت کشور در شرایط بحرانی قرار داشته و بیلان آب‌های زیرزمینی به حدی منفی است که در بعضی موارد برای رسیدن به آب باید چاهی به عمق 200 الی 250 متر حفر نمود تا بتوان آب استحصال کرد.

وی شرایط کنونی دریاچه ارومیه و رودخانه زاینده‌رود را بیانگر بحران منابع آبی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: وقوع مستمر پدیده خشکسالی در کشور و استان چنان تبعات ناگواری رقم زد که خشک شدن دریاچه ارومیه و زاینده‌رود یکی از آثار ناشی از وقوع پدیده خشکسالی در کشور بوده و از آنجایی که وضعیت منابع آبی در اصفهان قرمز اعلام شده باید تمام مسئولان امر در آبفا استان اصفهان تدابیری کنند تا مردم در تمام روزهای سال با قطعی آب مواجه نشوند زیرا با اعمال مدیریت مصرف، می‌توان نیاز آبی مشترکان را رفع کرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان به نشت گیری خطوط 1400 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نشت‌گیری خطوط انتقال 1400 در دستور کار قرار گرفته تا از هدر رفت آب جلوگیری به عمل آید و این درحالی بوده که ساخت حوضچه، نصب فلومتر، مرئی و علامت‌گذاری و الوها به منظور توزیع عادلانه آب باید در دستور کار اقصی نقاط استان قرار گیرد.

وی راه‌اندازی سامانه پایش فشار را در تمام مناطق استان ضروری خواند و اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه 122 و سامانه پایش فشار در تمام مناطق استان ضروری بوده و باید از طریق اطلاعات و داده‌های این سامانه‌ها از وقوع حوادث احتمالی در نقاط حادثه‌خیز جلوگیری شود همچنین تمام مناطق استان باید مجهز به سیستم تله‌متری و تله کنترل شوند و از این تکنولوژی در راستای ارتقای سطح خدمات به مشترکان بهره‌مند شوند.

امینی شست‌وشوی خطوط انتقال آب را مؤثر در ارتقای کیفیت آب شرب مشترکان دانست و گفت: مدیران باید در موعد مقرر اقدام به شست‌وشوی شبکه‌های آبرسانی کنند تا کیفیت آب شرب مشترکان بیش از پیش ارتقا یابد.

وی با اشاره به هفته بسیج گفت: امروزه به دلیل تفکر و رویکرد بسیجی جایگاه جمهوری اسلامی ایران در میان کشورها والاست و نظام جمهوری اسلامی ایران به لحاظ برخورداری از تفکر بسیجی جایگاه متمایز با دیگر کشورها در دنیا دارد.مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: تدین و تعهد جزء لاینفک تفکر بسیجی بوده، یکی از دلایل موفقیت رزمندگان در دوران 8 سال دفاع مقدس همین تفکر بسیجی بوده است.

وی تفکر بسیجی را دلیل موفقیت های کنونی کشور در عرصه‌های گوناگون دانست و خاطرنشان کرد: به واسطه تفکر بسیجی و خون شهدای بسیجی امروزه سیاست‌مداران و دیپلمات‌های ما با اقتدار بر حقوق حقه مردم کشور تأکید می‌کنند و انتظار می‌رود همه فعالان عرصه صنعت آب و فاضلاب در استان اصفهان با تفکر و رویکرد بسیجی درصدد خدمات‌رسانی به مردم باشند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.