اصفهان شرق

کنگره قرآنی مدارس استعدادهای درخشان دختران کشور در اصفهان آغاز به کار کرد

کدخبر: 43819
1393/09/09 در ساعت 13:00

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش در کنگره بیست و یکمین و بیست و دومین کنگره قرآنی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهدای فرهنگی و شهدای هسته‌ای اظهار : قرآن را به صورت یک تکلیف دینی و آموزه فرهنگی درزندگی وارد عمل کرده و از آن استفاده کنید.

وی افزود: شما چهره‌های شاخص در قرآن هستید و یکی از ویژگی‌های شما این است که از مادران  نسل قرآنی آینده هستید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش گفت: سخن خوب باید دارای ویژگی‌هایی مانند آگاهانه و نرم باشد مانند باران بهاری در زمین خشک نشسته و منصفانه، منطقی، ساده، متین و رسا بوده و به دل بنشیند از جملات ساده استفاده شود و از سخن خوب حمایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه گفت: اصفهان پاتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بوده و این افتخار را داشته که میزبان مسابقات بین‌المللی در این زمینه بوده و سال‌های قبل نیز میزبان سومین و هجدهمین مسابقات قرآنی بوده‌ایم.

محمد حسن قائدی‌ها افزود: برگزاری این کنگره یکی از موثرترین برنامه‌هایی بوده که در اصفهان در حال برگزاری بوده و ما امسال افتخار برگزاری آن را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: این مسابقات از چند روز دیگر نیز با حضور 800 دختر و پسر نخبه قرآنی در 4 رشته حفظ، قرائت، مفاهیم و نهج البلاغه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه انسان رستگار باید با جان روشن در پیشگاه خداوند حضور پیدا کند یادی از شهید رجب بیگی کرد و گفت: به گفته این شهید آنگاه که در دنیای خروشان جهل فرو رفتی قرآن بخوان، وی هم‌چننی از مرحومه فاطمه پرورش حافظ قرآن نیز یاد کرد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم