سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - یکشنبه 09 آذر 1393

کنگره قرآنی مدارس استعدادهای درخشان دختران کشور در اصفهان آغاز به کار کرد

کنگره قرآنی مدارس استعدادهای درخشان دختران کشور در اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش در کنگره بیست و یکمین و بیست و دومین کنگره قرآنی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهدای فرهنگی و شهدای هسته‌ای اظهار : قرآن را به صورت یک تکلیف دینی و آموزه فرهنگی درزندگی وارد عمل کرده و از آن استفاده کنید.

وی افزود: شما چهره‌های شاخص در قرآن هستید و یکی از ویژگی‌های شما این است که از مادران  نسل قرآنی آینده هستید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش گفت: سخن خوب باید دارای ویژگی‌هایی مانند آگاهانه و نرم باشد مانند باران بهاری در زمین خشک نشسته و منصفانه، منطقی، ساده، متین و رسا بوده و به دل بنشیند از جملات ساده استفاده شود و از سخن خوب حمایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه گفت: اصفهان پاتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بوده و این افتخار را داشته که میزبان مسابقات بین‌المللی در این زمینه بوده و سال‌های قبل نیز میزبان سومین و هجدهمین مسابقات قرآنی بوده‌ایم.

محمد حسن قائدی‌ها افزود: برگزاری این کنگره یکی از موثرترین برنامه‌هایی بوده که در اصفهان در حال برگزاری بوده و ما امسال افتخار برگزاری آن را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: این مسابقات از چند روز دیگر نیز با حضور 800 دختر و پسر نخبه قرآنی در 4 رشته حفظ، قرائت، مفاهیم و نهج البلاغه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه انسان رستگار باید با جان روشن در پیشگاه خداوند حضور پیدا کند یادی از شهید رجب بیگی کرد و گفت: به گفته این شهید آنگاه که در دنیای خروشان جهل فرو رفتی قرآن بخوان، وی هم‌چننی از مرحومه فاطمه پرورش حافظ قرآن نیز یاد کرد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.