سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - یکشنبه 09 آذر 1393

امام جمعه موقت اصفهان:

آیت‌الله مهدوی‌کنی پیوند بین حوزه و دانشگاه را پدید آوردند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آیت‌الله مهدوی پیوندی بین حوزه و دانشگاه پدید آورده و در عین حال که حوزوی بودند اما در دانشگاه امام صادق(ع) نیز تدریس داشتند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله مهدوی‌ کنی در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی از دوران پیش از انقلاب، در کنار امام و مقتدای خود قدم برداشته، زندان و شکنجه را تحمل کرده و بعد از انقلاب نیز معتقد بود هرجا خلأ وجود دارد، درهمانجا آماده بود تا خدمت خود را نسبت به اسلام انجام دهد.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی هیچ‌گاه به هیچ حزبی وابسته نشده و معتقد بودند آنچه مهم است، اسلام و رهبری بوده اما در ابتدای انقلاب، برخی افراد که متعلق به حزب باد بوده و ایمان قوی نداشتند، اگرچه با امام از پاریس به تهران آمدند، اما بعدها با آرایش زنانه از خشم امام و ملت از کشور گریختند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه آخرین روز حیات آیت‌الله مهدوی در حالی بود که با بیماری در مراسم روز ارتحال امام حاضر شدند، خاطرنشان کرد: ایشان نشان دادند که تا آخرین نفس پیرو ولایت فقیه بوده و البته آیت‌الله مهدوی از ابتدای دوران جوانی و در سن 18 سالگی در راه انقلاب دستگیر و شکنجه شدند.

وی با اشاره به دوران مختلف زندگی آیت‌الله مهدوی کنی بیان کرد: آیت‌الله مهدوی در محضر اساتیدی چون آیات عظام مشکینی، جبل‌آملی، شهید صدوقی، سلطانی، طباطبائی، بروجردی و امام خمینی تلمذ کردند و پس از آن در سال 42 امام جماعت مسجدی در میدان فردوسی تهران شده و به دلیل مبارزه به رژیم شاهنشاهی چند مرتبه به منزل ایشان هجوم برده و سال‌ها نیز در تبعید بودند.

حجت‌الاسلام میردامادی گفت: آیت‌الله مهدوی پیوندی بین حوزه و دانشگاه پدید آورده و در عین حال که حوزوی بودند اما در دانشگاه امام صادق(ع) نیز تدریس داشتند و ایشان با تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) نشان دادند که می‌توان دانشگاه تک جنسیتی پدید آورد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.