سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:39 - شنبه 08 آذر 1393

سردار نقدی در دومین همایش گردان‌های سایبری بسیج:

در آمریکا دیکتاتوری اقلیت حاکم است/ اعتراضات به‌خاطر کشته شدن یک نفر نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حقوق بشر برای کشور ما به صورت مثقالی و ذره‌ای سنجیده می‌شود اما برای آمریکا با واحد مگاتن مشخص می‌شود و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها صد‌ها هزار نفر را در عراق کشته‌اند، نیازی به حساب کردن آنان در عرصه آزادی و حقوق بشر نیست، زیرا توحش نیازی به حساب و کتاب ندارد و گویا است.

به گزارش اصفهان شرق: سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین همایش گردان‌های سایبری بسیج صدا و سیما در رابطه با نقش رسانه در پیشبرد اهداف اظهار داشت: امام راحل حدود ۳۰ سال پیش فرموده بودند که امروز دنیا بر محور تبلیغات می‌چرخد که امروزه ما با تحولات صورت گرفته متوجه می‌شویم که اقدامات زیادی در عرصه رسانه صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: آن روز هیچ خبری از حضور گسترده رسانه‌ها نبود و شبکه‌های اینترنتی، اجتماعی و ماهواره‌ای هنوز شکل نگرفته بودند، اما امام راحل یک قضاوت راهبردی را انجام دادند که اکنون این مسئله به صورت گسترده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز رسانه‌ها این امکان را پیدا کرده‌اند که از کاه کوه و از کوه کاه بسازند، یعنی اینکه یک مسئله بی‌ارزش را ارزشمند و مسائل ارزشمند را بی‌ارزش می‌کنند که تمامی این‌ها خصوصیات شرایط امروز کشور است.

سردار نقدی ادامه داد: امروز رسانه‌ها با تحرکاتی که دارند، ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران را با وجود آنکه این موضوع وجود خارجی ندارد، مسئله روز دنیا کرده‌اند که غرب هم با استفاده از رسانه‌ها به صورت عمیقی به این موضوع پرداخته است.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ و رفتارهای رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در آن مقطع زمانی آنان یک نفر را از انگلستان می‌فرستند تا دختری را به قتل برساند و بلافاصله بعد آن فرد بعد از ۲۴ ساعت به انگلستان بر می‌گردد و با شانتاژ خبری که توسط آن‌ها صورت می‌گیرد، صد‌ها میلیون نفر روی این موضوع گزارش و نظر مطرح می‌کنند و به دروغ به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نفر را کشته است، اما‌‌ همان رسانه‌ها کشتار کودکان غزه را بازگو نمی‌کنند، حال اسم آن خانمی که در تهران کشته شده است را همه می‌دانند اما اسم یکی از کودکان کشته شده غزه را کسی نمی‌داند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود اشاره‌ای به اعتراضات صورت گرفته در آمریکا کرد و اظهار داشت: این اعتراضات به خاطر کشته شدن یک نفر در آمریکا صورت نگرفته است، بلکه این شخص پانصد و یکمین فرد از کشته شدگان توسط نیروهای آمریکایی بود که قربانی نژادپرستی و رفتارهای بیرحمانه آمریکایی‌ها شده است.

سردار نقدی با بیان اینکه با توجه به اینکه غرب ادعای آزادی بیان دارد، اما در عمل چیز دیگری است، بیان داشت: خبرنگار صدا و سیما از ۴۰ کیلومتری سازمان ملل اجازه خارج شدن ندارد و بعد آن‌ها ادعای آزادی بیان را نیز دارند اما خبرنگار آن‌ها در جمهوری اسلامی ایران آزادانه فعالیت می‌کند که این نشان از آزادی بیان واقعی در کشور ما دارد.

وی ادامه داد: حقوق بشر برای کشور ما به صورت مثقالی و ذره‌ای سنجیده می‌شود اما برای آمریکا با واحد مگاتن مشخص می‌شود و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها صد‌ها هزار نفر را در عراق کشته‌اند، نیازی به حساب کردن آنان در عرصه آزادی و حقوق بشر نیست، زیرا توحش نیازی به حساب و کتاب ندارد و گویا است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه اشاره‌ای به نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران داشت و گفت: ما اکنون می‌توانیم با استعدادهای خود و ظرفیت تبادل اطلاعاتی که در کشور وجود دارد مقابل آن‌ها بایستیم، همانگونه که در دفاع مقدس ملت ایران یک تنه در مقابل ابرقدرت‌ها نظیر پیمان ناتو و ورشو ایستاد و پیروز شد و باید بدانیم احتمال پیروزی ما در این جبهه بیشتر است، زیرا ما صاحب پیام‌هایی هستیم که دست دشمنان ما از آن خالی است که به همین دلیل است که ما دست بر‌تر را داریم و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.

سردار نقدی با بیان اینکه کشورهای غربی دفا‌تر پرس تی وی و العالم را تعطیل کرده‌اند، گفت: پرس تی وی و العالم رسانه‌هایی بودند که حقیقت را بازگو می‌کردند، از همین جهت آنان جرأت پذیرش حقایق را نداشتند، زیرا قلب‌ها حقیقت را می‌پذیرند، به همین جهت ما نباید خود را دست کم بگیریم.

وی گفت: اکنون اغلب رسانه‌های ما اطلاعات بین المللی خود را از رسانه‌های دشمن می‌گیرند و ما باید تمامی تلاش خود را در این باره انجام بدهیم تا از این اسارت رسانه‌ای خارج شویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اکنون ما باید خبر اول را در جهان تولید کنیم و دنبال نقطه ضعف آمریکایی‌ها باشیم، زیرا همه می‌دانیم غرب افتضاحات بزرگی را به بار آورده است و آنان واقعیت‌های کشور ما را وارونه نشان می‌دهند، اما هیچ‌کس از ما نمی‌داند که در انتخابات آمریکا چند درصد مشارکت بوده است، زیرا در کشور آمریکا دیکتاتوری اقلیتی حکمران است و ما باید رصد و پیگیری خود را در بیان اخبار روز دنیا به صورت فعال پیگیری کنیم.

سردار نقدی با اشاره به فرصت‌های خصوصی در فضای مجازی بیان داشت: ما باید از هنر نیز در این عرصه استفاده کنیم و هم افزا باشیم و در فرصت‌های خصوصی جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را انتشار دهیم تا غرب متوجه شود که بخشی از بودجه‌شان صرف کشتار فلسطینیان در غزه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار است تولید ملی بالا رود، رسانه‌ها می‌توانند هیجان بسزایی در این باره ایجاد کنند و باید در عرصه مقاومت اقتصادی رسانه‌ها نقش بسزایی را اعمال کنند تا ارزش‌ها در مدار درستی تنظیم گردد و میدان اجرایی بهتر شناخته شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.