سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 00:11 - شنبه 08 آذر 1393

امام جمعه شهر نصر آباد:

مسئولان در تکمیل 4 کیلومتر جاده ی نصرآباد به محمدآباد سرعت عمل داشته باشند

امام جمعه شهر نصرآباد با اشاره به ابراز نگرانی در عدم تکمیل جاده ی نصرآباد به محمدآباد گفت: منتظر حوادث بعدی در این مسیر نباشیم و در تکمیلش سرعت عمل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، علیرضا فرهنگ با اشاره به علم مفید با رعایت تقوا و پاکی گفت: علمی که همراه با تقوا نشود، نه تنها مفید نیست، بلکه ضرر هم خواهد زد؛ بنابراین ارزش هر علمی به میزان رعایت تقوا و پاکی در آن علم بستگی دارد کما این که امام صادق علیه السلام فرموده اند که ” تقوا از چشمه های معرفت سرچشمه می گیرد، که هر فنی از علوم محتاج به این تقواست.

 
امام جمعه شهر نصرآباد به تشریح موضوع آخرت گرایی و نفی دنیا پرستی پرداخت و افزود: مبارزه با ترویج دنیا گرایی و نهادینه کردن آخرت گرایی در بین مردم یکی از شعارها و درس های اساسی عاشورا است. وقتی دنیا گرایی در جامعه ای حتی جامعه اسلامی ترویج شود، روحیه آخرت گرایی در آن جامعه و مردم کم رنگ می شود و مردم در چنین شرایطی، تحت تاثیر عوامل مختلف، رنگ عوض می کنند در حالی که هدف اصلی امام حسین علیه السلام این بود که مردم را نسبت به آخرت و حرکت در این مسیر بیدار کند، و از دنیا و زرق وبرق فریب دهنده آن نجات دهد و به ما بیاموزد که معاد و اعتقاد به قیامت درس های ماندگاری برای انسان دارد.

 

از نشانه های نبود معاد در زندگی……
وی نبود روحیه ایثارگری را از نشانه های نبود معاد دانست و تصریح کرد: فردی که دنبال دنیاست و به آخرت کم توجه شده است کم می آورد و از قبول مسوولیت شانه خالی می کند، که نمونه آن را در آیه 45 سوره توبه و برخی روایت های ذکر شده از ائمه معصومین می بینیم.

 

خطیب نماز جمعه افزایش جرم و گناه را از دیگر عوامل نبود معاد در زندگی عنوان و افزود: افزایش جرم و گناه و معصیت در زندگی از نشانه های نبود معاد است و هراندازه گرایش انسان به دنیا پرستی زیاد شود به همان اندازه در ورطه گناه و معصیت می افتد. امام علی علیه السلام در این باره می فرمایند: من تعجب می کنم از کسی که از حساب و کتاب روز قیامت خبر دارد ؛ ولی باز هم گناه می کند. در واقع حضرت می خواهد این را بفرماید که این شخص یقینش به قیامت کم است و متوجه نیست که بابت این گناهش در قیامت مواخذه و مجازات می شود.

 

وی از دیگر آثار فراموشی معاد را عدم مسئولیت و تعهد در نزد مردم و عدم آرامش در زندگی ذکر کرد و گفت: افرادی خود را در برابر اعمال و کردارشان نزد خدا و حتی نزد مردم متعهد و مسوول نمی دانند و تا هرجا منافعش حفظ شود همراهی و اگر منافعشان را در خطر دیدند خدا و مردم را کنار می گذارند. همچنین  کسانی که قیامت در زندگی شان کمتر است، آرامش شان کمتری دارند.این موضوع قبل از این که یک بحث دینی باشد، یک بحث روان شناسی و انسانی است اما در عوض شخص موحد و معتقد به معاد در اوج مشکلات چون خدا را ناظر و شاهد بر خود می داند نا امید نمی شود و با آرامش به زندگی خود ادامه می دهد.

 
فرهنگ با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت: از بین فرق به وجود آمده، تنها گروهی که ماندگار شد آنهایی بودند که به حضرت موسی ابن حعفر علیه السلام تمسک جستند و بقیه گروه ها از جمله فرقه ای که معتقد بودند امام صادق علیه السلام از دنیا نرفته و منجی موعود ایشان هستند و گروهی که قائل به امامت عبد الله ابن جعفر و گروه اسماعیلیه ( که معتقد به امامت اسماعیل ابن جعفر بودند) از بین رفتند و زیاد نام و نشانی از آنها نیست.

 
موضوع دیگری که این خطیب بزرگوار به تشریح آن پرداخت، همایش جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه های علمای اسلام بود، که وی این اجلاس را نشست عالمانه و اثر گذاری خواند و حضور علمای اثر گذار جهان اسلام و منادی اسلام در این همایش را مهم خواند و از آن به عنوان یک حرکت بسیار سازنده و موثر یاد کرد ، و در ادامه با اشاره به دیدار شرکت کنندگان در ایبن همایش با مقام عظمای ولایت، برخی نکاتی را که معظم له در این دیدار به شرکت کنندگان تذکر دادند مورد اشاره قرار داد و گفت: جریان داعش یکی از شاخه های جریان و شجره خبیثه تکفیری است، که باید ریشه های آن را شناسایی و خشکاند؛ چرا که اینها برای اسلام ضرر دارد و راه اندازی این گروهک ها توسط دست های پشت پرده ، از جمله عربستان و استکبار در راستای اهداف شوم جهانخواران و تقویت صهیونیزم است.

 
نامبرده در ادامه به دو دلیلی که مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خود در این دیدار پیزامون ضعف دشمن بیان کردند و گفتند که دشمنان جهان اسلام به مراتب ضعیف ترند و این همه نقشه ها نشان می دهد که دیگر راهی ندارند، اشاره کرد و گفت: یکی این که اسرئیل شعارش از نیل تا فرات بود؛ اما در جنگ اخیر غزه، حتی نتوانست تونل های حماس و جهاد اسلامی را از بین ببرد و شکست خورد این نشانه ضعف دشمن و بیانگر این است که ارتشی که تقریبا ارتش اول منطقه است، در مقابل جریان مقاومت نتوانست خودش را نگه دارد و شکست خورد و شاهد دیگر مذاکرات هسته ای است که آقا فرمودند: امریکا و کشورهای استعمارگر اروپایی دور هم جمع شدند، تا جمهوری اسلامی ایران را در قضیه هسته ای به زانو درآورند اما نتوانستند و در آینده هم نخواهند توانست این هم نشانه ضعف آنهاست.

 

 

فرهنگ در ادامه به دونکته ای که رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار پیرامون پایه تفکر بسیجی بیان فرمودند، اشاره کرد و گفت: تفکر بسیجی دو ریشه و پایه اساسی دارد: یکی این که مبانی دینی اش محکم و از لحاظ ایمان و اخلاق در حدی باشد که مسوولیت الهی اش را در قبال خود ، خانواده ، جامعه و بشریت به خوبی بشناسد و انجام دهد و دیگر این که از بصیرت و روشن بینی لازم برخوردار باشد.

 
علیرضا فرهنگ سپس با ابراز تاسف از یورش شبانه و اقدام توهین آمیز رژیم بحرین به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رئیس شورای علمای بحرین و رهبر مذهبی شیعیان این کشور گفت: این دفعه دوم است که ماموران آل خلیفه به منزل وی یورش می برند و این جنایت را می کنند و در پی اعتراضات زیاد از جمله اعتراض جامعه مدرسین قم و علما ترسیدند و توجیه کردند که ما اجازه گرفتیم و نیمه شب وارد منزل شدیم.

 
امام جمعه نصرآباد در پایان، با انتقاد شدید و ابراز نگرانی از کندی سرعت اجرای پروژه 4 کیلومتری باند دوم جاده نصرآباد – محمدآباد که از تابستان 1391 شروع شده و هنوز تکمیل نشده است گفت: این وضعیت ما را نگران کرده است و بارها به مسوولان گفته ایم. در این خطبه باز هم می گوییم ، گوش کنید و این مسیر را به سرعت تکمیل کنید تا حادثه ای دیگر رخ ندهد و آن وقت به فکر تکمیل بیفتیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.