سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - پنجشنبه 06 آذر 1393

معاون صندوق توسعه ملی خبر داد/

پرداخت ۱۶۰۰ میلیارد تومان وام از صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و کشاورزی

معاون اداری و مالی صندوق توسعه ملی گفت: در ۷ ماه نخست امسال یک هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی وام به بخش صنعت و کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید صفدر حسینی در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه صندوق‌های ثروت ملی بر خلاف تصور عامه، صندوق‌هائی هستند که بیشتر فعالیت خود را در حوزه سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند، اظهار داشت: این صندوق کمتر به پرداخت تسهیلان می‌پردازد زیرا پرداخت تسهیلات، وظیفه بانک‌های عامل است.

وی با بیان اینکه 70 صندوق ثروت ملی در دنیا وجود دارد که نخستین صندوق از آن کشور کویت  بوده که اکنون 530 میلیارد دلار سرمایه دارد، افزود: هیچ‌کدام از این صندوق‌ها وظیفه ارائه تسهیلات را ندارند و این صندوق‌ها به صورت حمایتی نیستند؛ در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری نیز اشاره شده که این صندوق، صندوق بین نسلی برای حفاظت و صیانت از سرمایه بوده و پشتوانه‌ای برای نسل آینده است.

معاون اداری و مالی صندوق توسعه ملی با بیان اینکه چین برای پروژه‌های اقتصادی، زیربنائی و نفتی فاینانس پرداخت نکرده، تصریح کرد: اکنون 20 میلیارد دلار در بخش نفت و 40 میلیارد دلار مسدودی را تبدیل به ریال کرده و این صندوق در یکی از پروژه‌ها، یک میلیارد و 800 میلیون دلار فاینانس کرده است.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی، صندوق ارزی بوده اما با این حال بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی 20 درصد از سرمایه آن برای بخش کشاورزی و صنایع تبدیل به ریال شده، گفت: امسال بر اساس قانون بودجه پیش‌بینی می‌شود که 11 هزار میلیارد به صندوق توسعه ملی واریز شده و 2 هزارو 900 میلیارد تومان برای کشاورزی و 2 هزار و 900 میلیارد تومان نیز برای صنعت تبدیل به ریال می‌شود و در 7 ماه نخست امسال، یک هزار و 600 هزار میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی وام پرداخت کرده‌ایم.

حسینی با بیان اینکه باید به اندازه سرمایه موجود، پاسخگوی درخواست‌ها باشیم، خاطرنشان کرد: در ایران می‌خواهیم 6 هزار میلیارد سرمایه را بین 30 استان تقسیم کنیم که این کار دشواری است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تصریح کرد: حوزه گردشگری از زیرشاخه‌های صنعت محسوب می‌شود و  در این راستا، تأمین اعتبار 5 هتل بزرگ صورت گرفته و تا پایان سال 10 هتل کشوری را تامین اعتبار می‌کنیم که نرخ سود آن 16 درصد است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.