سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:42 - چهارشنبه 05 آذر 1393

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:

حوزه علمیه نیاز جرقویه در استفاده از پتانسیل روحانیت منطقه است/ آیت الله سعادت الگوی عملی در پیروی از سیره ی ائمه بود

نائب ریئس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سیره ی زندگی آیت الله سعادت زبان زد خاص و عام و الگویی از عمل به روش پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) را به جوانان نشان داد.

دکتر شریعتی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا در رابطه با شخصیت آیت الله سعادت اظهار داشت: حاج اقا سعادت در خانواده ای روحانی زاده متولد شده چراکه پدر و پدر بزرگشان نیز روحانی محل خود بوده اند و این ویژگی مهم باعث شده که این چنین فرزندی را تربیت کنند و تحویل جامعه دهند شخصیت حاج اقا سعادت بی نظیر بود اگر سابقه زندگی ایشان را ورق بزنیم می بینیم که خصوصیات اخلاقی که در این روحانی وارسته وجود داشت کمتر در بین اشخاص دیده می شود.
نایب رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به ساده زیستی این عالم وارسته گفت: سیره ی زندگی آیت الله سعادت زبان زد خاص و عام و الگویی از عمل به روش پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) را به جوانان نشان داد. بنده در مدتی که در حسن آباد بودم و زمانی که در اصفهان با ایشان برخورد می کردم و حتی در سفری که در مراسم حج نماینده مرجع تقلید ایت الله مکارم شیرازی بود انقدر مسائل را با اخلاق نیکو و خوشرویی و ملاطفت جواب می داد که همه به راحتی مسائل شرعی را می فهمیدند.
وی ادامه داد: ایشان در کمک به محرومان دریغ نمی کرد و از همان ابتدا پیشنهاد تاسیس خیریه امام حسن مجتبی(ع) را در شهر حسن آباد جهت کمک به ایتام و فقرا داد.
شریعتی با توجه به برخی پیام های عملی وی گفت: امر ورزش و تهذیب و تحصیل از خصایص این عالم ارزنده بود و از هر محفلی غذا استفاده نمی کرد زیرا به غذای روح توجه کافی داشت و با این همه ویژگی برجسته به علم خود فخر نفروشید.
اشنا کردن نسل چهارم و پنجم با شخصیت های فرهیخته و بزرگ
نائب رییس مجلس خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به مقتضیات زمان و بوجود آمدن فضای مجازی از جمله سایت ها , دهکده جهانی و اینترنت و… می توان با استفاده از این ابزار شخصیت های مهم و وارسته را به نقاط کشور و شهر خود بلکه به جهان معرفی کنیم تا نسل جوان ما با خصوصیات این بزرگان آشنا شوند مثلا اگر در رابطه با شهید آوینی فیلمی ساخته نشده بود نسل جوان ما این اهل قلم را نمی شناخت پس ما نیز باید به برپایی گنگره ی شخصیت های بزرگ وقتی در قید حیات هستند و همایش ها, جشنواره ها, مسابقات, فیلمنامه و ثبت زندگی نامه های انها و انتقال به مدارس می توان تا حدی نسل چهارم و پنجم را نسبت به این شخصیت های بزرگ آشنا کرد.
وی متذکر شد: در منطقه جرقویه شخصیت های بزرگی زندگی می کرده اند که اهالی جرقویه نیز از انها بی خبرند پس همه باید دردر آگاهی بخشیدن به افراد جامعه بپا خیزند تا وقتی شخصی از بین ما می رود در عدم شناخت وی خود را سرزنش نکنیم.
باید شخصیت علما را در جامعه پرورش دهیم
دکتر شریعتی با اشاره به نبود حوزه علمیه در شهر حسن اباد اذعان داشت: همانطور که برای دانش آموزان در منطقه جرقویه علیا دانشگاهی را با پیگیری های مستمر ایجاد شد باید در ایجاد یک حوزه علمیه نیز به پا خیزیم چراکه با وجود علمایی برجسته بتوانیم از پتانسیل های موجود استفاده کامل را ببریم و حیف است که این نیروها و پتانسیل ها را به صورت بالفعل ظاهر نکنیم ما در خطه جرقویه شخصیتهای همچون میر جهانی, مسترحمی, طیبی, سعادت, صادقی, جمشیدی …را داشته ایم و داریم که باید این افراد به نسل جوان معرفی شوند تا بتوانیم افرادی وارسته را تحویل جامعه دهیم چرا که با افزایش علم خصوصا علم مذهبی و معنوی در جامعه اسیب ها کمتر شده و با اشنایی با علم شرع, احکام, اهل بیت و ولایت جامعه از ضریب امنیت بیشتری برخوردار می شود.
وی در پایان ضمن تشکر از مردم و مسئولین در مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی گفت: انشالله بتوان راه این علما را ادامه دهیم.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.