اصفهان شرق

گریه های خالص بسیجیان دیروز، هوای آرام والفجر 8 را بارانی کرد

کدخبر: 43232
1393/09/05 در ساعت 12:17

به گزارش اصفهان شرق: رزمنده ای را در ذهن خود به یاد داشتم که بسیجی وار در بین بسیجیان حضور داشت و حتی حکم بازنشستگی را که به وی تقدیم کردند به سختی گرفت زیرا دوست داشت با بسیجیان بماند و به یاد شب های سنگر سرزمین نور ساعتی از زمان خود را با عشق به رزمندگان سپری کند.
رزمنده ی ما یاد روزهای جنگ و ایثار را خوب به خاطر داشت و همین امر باعث شد تا به مناسبت هفته ی بسیج از وی دعوت کنیم تا در مصاحبه ی امروز با بسیجی فعال و پیشکوست شاهتور ما را همراهی کند.

به منزل اقای شاتوری که رسیدیم با استقبال زیبا و بسیجی وار وی روبرو شدیم.

وی از بسیجیان پیشکوست شاهتور بود و با ذکر یا علی به عضویت بسیج درامد تا بسیجی وار از پیشوایش مدد گیرد.

 

DSCN0248_compressed
اصفهان شرق: سال عضویت شما در عرصه بسیج و جبهه از چه زمانی آغاز شد؟
از زمان انقلاب و زمان بیداری در صحنه حاضر بودم و با شروع جنگ و تشکیل بسیج به عضویت بسیج درآمدم و از همان زمان یا علی گفتم و تا کنون در صحنه حاضر میباشم.
اصفهان شرق: در چند نوبت به جبهه اعزام شدید؟
در 4 نوبت ودر مناطقی از جمله چزابه بوده ام.

اصفهان شرق: خاطره ای از زمان جنگ بازگو کنید؟

 

از عملیات والفجر 8بازگو کرد و گفت در زمان جنگ و شب حمله گردان ما پشت سر نفتکش ها در حرکت بودند که آن شب هوا خیلی خوب بود. از آن طرف هم آرایش نظامی ومنظمی تانکهای دشمن دیده میشد که در حال پیشروی به منطقه ما بودند. آن شب قرار بود که عملیات را ارتش بعث عراق انجام دهد. مسئولان و فرماندهان ما متذکر شدند که دعا کنید که امشب قبل و در هنگام عملیات باران بگیرد تا عراقی ها نتوانند پیشروی کنند.
رزمندگان همگی با گریه و زاری دعا و از خدا طلب نزول باران میکردند. باور کنید در آن شبی که هوا کاملا آرام بود به لطف خدا ابری شد و شروع به باریدن کرد آنچنان باران تندی میبارید که دشمن نتوانست پیشروی کند و این از امدادهای خداوندی در عملیات والفجر 8 بود که ما با اسلحه و تجهیزات بسیار کم توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی نماییم.
آقای شاتوری از سال 64 که پایگاه بلال اسلام آباد را با کمک چندین نفر و با اجرای کلاسهای قرآنی راه اندازی کرد و با ذکر این مطلب خاطر نشان کرد: بسیج محل در سال 1359 فعالیت خود را آغاز کرد ولی تداوم خاصی نداشت و بنده به همراه چند نفر دیگر در سال 1364 رسما” فعالیت خود را با نام پایگاه بلال اسلاتم آباد آغاز کردیم.

DSCN0252_compressed
موسوی که رزمنده ی این میدان بود، تصریح کرد: از جمله کسانی که در این راستا زحمات زیادی برای بر پایی پایگاه بلال کشید آقای شاتوری بود و بعد از آن شورای پایگاه تشکیل شد و مرحوم عباس قدرتی، مرحوم حاج قربانعلی قدرتی، عباس سعیدی، رمضان سعیدی، سید محمود موسوی برای تداوم پایگاه زحمات فراوانی کشیدند و سپس اقدام به برگزاری دعای کمیل و ندبه در پایگاه و به جلسات خانگی مجهز گردید. سال 1383 جلسات و دعاها در خانه بسیجیان تشکیل میشد.

 

DSCN0256_compressed
از آقای شاتوری در مورد توقعاتش در این مدتی که در پایگاه مخلصانه به مردم و مملکت خدمت کرد پرسیدیم؟
وی در جواب من گفت: بنده هیچگونه توقعی از بسیج نداشته و ندارم و همچنان در صحنه و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستم.

 

سخن اخر و یک توصیه:
زمان و برهه امروزی با جوانان گذشته فرق میکند و امروزه نباید بی تفاوت بود و باید با بصیرت طبق فرمایشات امام خامنه ای (مدظله) قدم برداشت و در همه صحنه ها با بصیرت حاضر شویم ونسبت به امربه معروف و نهی از منکر اقدام کنیم و از پیشکسوتان و دیگران که در این راستا تجربه دارند استفاده نماییم.

بسیج میبایستی برنامه های مستحکم تری داشته باشد و با تمام توان درتمامی عرصه ها و پشت سر حضرت آیت ا… خامنه ای قرار گیرد.