سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:00 - چهارشنبه 05 آذر 1393

تأمین مُبلّغ کاروان‌های پیاده‌روی اربعین با اعلام نیاز پیامکی

مدیر ستاد طوبای اربعین گفت: کاروان‌های زیارتی پیاده‌روی اربعین برای تأمین مُبلغ کاروان خود به صورت رایگان با سامانه پیامکی 3000191941 ارتباط برقرار کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای مدیر ستاد طوبای اربعین گفت: با توجه به خیل عظیم مشتاقان حسینی که هر ساله در قالب کاروان‌های پیاده‌روی از نجف اشرف تا کربلای حسینی که بالغ بر میلیون‌ها نفر جمعیت در آن حضور دارند و به صورت پیاده در مدت سه روز به سمت کربلا حرکت می‌کنند، این نیاز ایجاد شد که نمایندگان معارف دینی در بین کاروان‌های حسینی حضور پیدا کنند تا بتوانند پاسخگوی مسائل دینی، برگزاری مراسم‌های مذهبی و سؤالات دیگری که برای کاروان‌ها پیش می‌آید، باشند.

وی گفت: از این رو ستاد طوبای اربعین در شهر مقدس قم بر اساس ذوق عده‌ای از طلاب با روحیه جهادی، تحت اشراف آیت‌الله محمدعلی جاودان تشکیل شد و از روحانیون توانمند و مشتاق برای اعزام به کربلا ثبت‌نام می‌کند تا کاروان‌های مشتاقی که به صورت آزاد برای عزاداری اربعین شرکت می‌کنند در صورت علاقه‌مندی با آنها ارتباط پیدا کرده و روحانیون را همراه این کاروان‌ها به کربلا اعزام کنند.

مدیر ستاد طوبای اربعین تصریح کرد: حدود یک صد نفر از مبلغان بزرگوار که غالباً از طلاب سطوح عالی حوزه و دارای توانمندی‌های تبلیغی و مهارتی بالایی هستند آماده اعزام به کاروان‌های پیاده‌روی اربعین هستند که در صورت نیاز این تعداد افزایش خواهد یافت. البته تصمیم داریم تا تعداد محدودی از طلاب محترم غیرایرانی را نیز به عنوان مبلغ برای کاروان‌های پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی اعزام کنیم.

وی اظهار داشت: کاروان‌ها می‌توانند از طریق سامانه پیامکی به شماره 3000191941 مشخصات اجمالی خود را مانند نام کاروان، منطقه و استان کاروان، نام مسئول هیأت و شماره تلفن، تعداد تقریبی کاروان و زمان اعزامشان را اعلام کرده تا در زمان مناسب نسبت به اعزام روحانی برای آنها اقدام شود.

تکیه‌ای، در پاسخ به اینکه آیا مبلغان اعزامی به این کاروان‌ها برنامه واحدی را اجرا خواهند کرد، خاطرنشان کرد: ستاد طوبای اربعین یک محتوا و مجموعه مشترک را در اختیار مبلغین قرار داده است که در طول مسیر از آن استفاده خواهند کرد. همچنین جلسه توجیهی نیز برای مبلغان برگزار خواهد شد که این همایش در قالب پیاده‌روی کاروان اربعین در شهر مقدس قم برگزار می‌شود که طی آن یک مسیر پیاده‌روی برای همایش توجیهی مبلغین در فاصله مکانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد جمکران ترسیم شده که علاوه بر ارائه خوراک محتوایی، مبلغان به صورت عملی نیز توجیه می‌شوند.

وی در پایان گفت: دفتر ستاد طوبای اربعین در شهر مقدس قم، خیابان صفائیه، کوچه بیگدلی قرار دارد و به تازگی نیز پایگاه اطلاع‌رسانی با همین عنوان بارگذاری شده که علاقه‌مندان در صورت نیاز می‌توانند به نشانی:yasayedalshohada.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.