سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - چهارشنبه 05 آذر 1393

برای نخستین بار صورت گرفت

ابداع روشی جدید برای رفع چسبندگی ورق‌های فولاد در اصفهان

دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان برای نخستین بار به تعیین مشخصه‌های مؤثر بر عیب چسبندگی ورق‌های نورد سرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان و مؤلفه‌های کاهش و حذف آن پرداخت.

به گزارش اصفهان شرق؛به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، این روش با بهره‌گیری از علم داده‌کاوی و بر مبنای رساله دکترای محمدتقی رضوان از دانشکده مهندسی صنایع ابداع شده است.

دانش‌آموخته دکترای دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه گفت: عیب چسبندگی ورق‌های نورد سرد فولاد مبارکه سبب کناررفت حدود یک درصد از تولیدات این واحد می‌شود.

وی افزود: با بررسی اثرات همه مشخصه‌های تأثیرگذار بر روی عیب چسبندگی ورق‌های نورد سرد، قواعدی به منظور تنظیم مؤلفه‌های فرآیندی برای کاهش یا حذف این عیب استخراج و تعیین شد.

رضوان اظهار کرد: نتایج به دست آمده علاوه بر تأیید کارشناسان این شرکت با پیشنهاد فنی ارائه شده توسط کارشناسان خارجی صاحب نظر در این زمینه نیز تطابق داشت.

وی با بیان اینکه این نخستین بار است که نگرش داده کاوی به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات تولید در شرکت فولاد مبارکه با اثربخشی بالا استفاده شد، ابراز امیدواری کرد این فعالیت، مقدمه‌ای برای همکاری‌های پژوهشی بیشتر بین دانشگاه و صنعت باشد.

این پژوهشگر با اشاره به ویژگی‌های قابل توجه داده کاوی به عنوان شیوه‌ای به منظور استخراج اطلاعات و دانش مفید داده‌ها اضافه کرد: دسته‌بندی یکی از اهداف مهم داده‌کاوی است که در زمینه‌های مختلف مطالعاتی از جمله مباحث مالی، بیولوژی و پزشکی کاربرد دارد.

این تحقیق به راهنمایی دکتر علی زینل همدانی استاد دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان و با عنوان «توسعه مدل‌های دسته‌بندی و استخراج قواعد مبتنی بر نوع داده» انجام شده است.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.