سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - چهارشنبه 05 آذر 1393

معتمدی:

اصفهان میزبان مرحله استانی جشنواره قرآنی “مدهامتان” شد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: مرحله استانی جشنواره قرآنی “مدهامتان” در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش  اصفهان شرق؛حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نهمین جشنواره بزرگ قرآنی “مدهامتان” در راستای ترویج و نهادینه كردن فرهنگ قرآنی در جامعه و شناسایی قاریان و حافظان قرآنی برگزار می‌شود، اظهار داشت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، ‌کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.

وی ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دیگر اهداف جشنواره قرآنی مدهامتان دانست و افزود: مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان مهر ماه و آبان ماه سالجاری با حضور ۵ هزار و ۳۴۰ نفر در شهرستان‌های استان برگزار شد و نفرات برتر برای حضور در مرحله استانی معرفی شدند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: این جشنواره در رشته‌های قرائت، حفظ قرآن کریم، ترتیل و اذان ویژه برادران و رشته‌های ترتیل، حفظ و قرائت ویژه خواهران به صورت همزمان با حضور ۱۶ داور برادر و ۱۴ داور خواهر در روز ۶ آذر ماه  در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در بخش برادران در رشته حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت، ترتیل و اذان برگزار می‌شود، ادامه داد: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در بخش خواهران در رشته ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، حفظ یک جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ کل و قرائت برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام معتمدی افزود: پس از داوری ۳۶۸ نفر شرکت کننده در جشنواره، نفرات برتر در آیین اختتامیه مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان که عصر همان روز در مجتمع فرشچیان برگزار می‌شود، تقدیر خواهند شد.

وی با بیان اینکه نفرات اول تا سوم و در برخی رشته ها فقط نفر اول برای حضور در مرحله کشوری این جشنواره که بهمن ماه در خوزستان برگزار می شود، اعزام می‌شوند، اضافه کرد: آزمون رشته مفاهیم و نهج‌البلاغه روز جمعه ۷ آذرماه در سراسر استان برگزار خواهد شد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.