سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - چهارشنبه 05 آذر 1393

صرف فعل خواستن در نمایشگاه شکوه مجاهدت اصفهان

نمایشگاه شکوه مجاهدت اصفهان امسال و همزمان با هفته بسیج با هدف ارائه دستاوردهای بسیجیان نصف جهان فعالیت کرده و مردم اصفهان را با دستاوردهای این قشر تلاشگر، آشنا می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ نمایشگاه شکوه مجاهدت، به مناسبت هفته بسیج در اصفهان در ناحیه امام صادق(ع) در حال برگزاری بوده و اقشار مختلف بسیج اصفهان تلاش می‌کنند که توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.

هنگامی که پا به آن می‌گذارید توانمندی، ظرفیت‌های مردمی و بسیج را یک‌جا با هم می‌بینید و در نمایشگاه امسال تلاش شده که توانمندی‌های بسیجیان بار دیگر به معرض دید علاقمندان در آید؛ افرادی که با یک روحیه بسیجی،گوشه‌ای از اقتصاد مقاومتی را به منصه حضور گذاشته‌اند و نشان داده‌اند که می‌توان به دست آورد، بلکه باید اراده کرد.

دستاوردهای بسیج اصفهان به معرض دید علاقمندان در آمد

سرهنگ محمدعلی احمدی، معاون فرهنگی سپاه اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بسیج اصفهان می‌گوید: نمایشگاه هفته بسیج در اصفهان نسبت به سال گدشته تغییرات محسوسی داشته و دلیل آن نیز برنامه‌‌های جنبی و جذابی بوده که تدارک دیده شده است.

وی افزود: این نمایشگاه با عنوان شکوه مجاهدت، برگرفته از صحبت‌های مقام معظم رهبری بوده که فرمودند هر جا مجاهدت بوده، همانجا نیز بسیج است.

معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان بیان کرد: در این نمایشگاه اقشار مختلف بسیج در 61 غرفه برنامه‌ها و عملکرد و اهداف خود را در به معرض نمایش گذاشته‌اند.

رویکرد سپاه اصفهان، توجه به اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی بوده و در این نمایشگاه به این نکته و شعار مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای شده است؛ همچنین برنامه‌های فرهنگی از اقشار مختلف به نمایش گذاشته شده و نمایش و ارائه عملکرد اقشار مختلف بسیج که در عرضه تولیدات فرهنگی و تولیدات اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند، از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

سرهنگ احمدی با اشاره به برنامه‌های جنبی نمایشگاه اظهار کرد: فروشگاه کتاب با تخفیف 50 درصد که از کتاب‌های ارزنده و مفید بوده از دیگر برنامه‌های نمایشگاه به شمار می‌رود و همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی که حاصل تولیدات بسیجیان بوده، صنایع دستی، تولیدات شیلات، فرش و موضوعات کشاورزی به نمایش و فروش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها نشان می‌دهد که بسیج در عرصه تولید تلاش می‌کند، گفت: در این نمایشگاه مشاوره کار تولیدی وجود داشته و تولیدکنندگان در این نمایشگاه حضور داشته و هنگام معرفی  تولید خود به مشاوره درباره چگونگی ورود به این حوزه و تولید مناسب با سرمایه کم می‌پردازند.

نمایشگاه بسیج، نمونه بارز توجه به اقتصاد مقاومتی در اصفهان

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان که یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه دستاوردهای بسیج اصفهان به شمار می‌‎رود، در بازدید از غرفه‌هاگفت: این نمایشگاه نمونه بارز اقتصاد مقاومتی را نشان می‌دهد که هر غرفه‌ای از آن نشان دهنده یک الگو هستند که در بخش‌های مختلف خودکفایی را به مردم نشان می‌دهد.

وی افزود: در این نمایشگاه از پیشکسوتان حرفه‌های مختلف استفاده شده که این بسیار تاثیرگذار بوده زیرا جوانان با استفاده از تجربیات این پیشکسوتان به خوبی می‌توانند برای دست‌یابی به اهداف و منویات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته باشند.

نمایشگاهی به مناسبت دلاوری ها و روحیه بسیجی‌وار با 61 غرفه و با حضور تمامی اقشار بسیج  و البته بخش‌های فرهنگی و سیاسی برخی نهادها به چشم می‌خورد.

دستاوردهایی از جنس خواستن

صرف فعل خواستن به وضوح در نمایشگاه امسال بسجی اصفهان دیده می‌شود؛ آنجا که به قول بزرگی “ای کاش کلمه “نمی‌توانم” از فرهنگ لغت برداشته می‌شد و به جای آن کلمه “خواستن” قرار می‌گرفت تا هنگامی که به دنبال صرف فعل نخواستن و نتوانستن بودیم، هیچ کلمه‌‎ای برای صرف این فعل در گوشه و کنار ذهن ما پیدا نمی‎شد.

غرفه‌هایی که تولیدات بسیجیانی است که حالا توانمندی‌های خود را نشان می‌دهند تا ثابت کنند در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه نیز، می‌توان تولیداتی با کیفیت داشت به شرط آن که بخواهیم….

محصولاتی که چشمک می‌زنند

یکی از غرفه‌داران نمایشگاه، محصولاتی با کیفیت و صادراتی را برای علاقمندان به نمایش گذاشته ‌است؛ نکته جالب اینکه در بنر تبلیغاتی او، کشاورزی شرق اصفهان، منطقه‌ای که روزگاری محصولات با کیفیتی داشت و حالا با کم‌آبی روبرو شده، به چشم می‌خورد؛ جایی که حالا کشاورزی در آنجا رونقی ندارد و به نظر می‌رسد بسیجیان شرق اصفهان، تلاش کرده‌اند تا کم‌آبی را با عزم و اراده خود در تولید محصولات جدید، جبران کنند.

این غرفه‌دار یک جوان پرانرژی به شمار می‌رود و شلوغی و استقبال مردم حکایت از موفقیت او خبر می‌دهد؛ میوه‌ها و محصولات کشاورزی شرق اصفهان با کیفیتی که از خود در غرفه‌ها به نمایش گذاشته‌اند، علاقمندان بسیاری را به طرف غرفه این جوان کشانده است.

این غرفه‌دار  همزمان با استقبال مردم از محصولات او،  توضیحات بسیاری را درباره محصولات کشاورزی خود ارائه کرده و می‌گوید: 7 سال به طور پراکنده کشاورزی کرده‌ام اما به صورت جدی، از 7 ماه پیش، با کمک بسیج سازندگی و دریافت تسهیلات، موفق به تولید این محصولات شده‌ام و خوشبختانه استقبال فراوانی از آن شده است.

وی بیان کرد: از اینکه با بسیج سازندگی همکاری داشته‌ام، بسیار راضی هستم چون بدون کمک‌ها و مشاوره‌های آنها به این اندازه در منطقه موفق نمی‌شدم.

نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در هر غرفه

جوجه  شتر مرغ‌هایی که در غرفه پرورش شتر مرغ در یک صندوق از سویی به سوی دیگر می‌روند، چشم هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کنند تا جایی که حتی اگر شخصی اطلاعات و مشاوره‌‌ای از غرفه‌دار نخواهد، ناخود‌آگاه به سویش جلب می‌شود و این سبب شده که از این غرفه استقبال فراوانی شود و غرفه‌دار هر بار با صبر و حوصله درباره کار خود توضیح دهد و صدایش در جمعیت به سختی شنیده می‌شود.

در سوی دیگر نمایشگاه عسل، عرقیجات و دمنوش‌های گیاهی همراه با کتاب‌هایی با موضوع غذاهای سنتی قرار گرفته‌‎اند و غرفه‌دار این بخش در توضیح محصولات ارائه شده در آن عنوان کرد که با همیاری بسیج و تسهیلاتی دریافتی موفق شدهد تا تولیدات خوبی به بازار ارائه دهد.

اما غرفه شیلات و ماهی و هم‌چنین ابتکارات و اختراعات بسیجیان نیز جلوه‌ای دیگر به نمایشگاه بخشیده است.

در بخش دیگر نمایشگاه، بانوان نقش پررنگی داشته و دستاوردها،کارآفرینی‌ها و هنرهای دستی خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند؛ بخش دیگر نمایشگاه نیز به واحد مشاوره خواهران اختصاص یافته و در آن، 2 خواهر آماده ارائه مشاوره به بانوان هستند.

هنرمندان صنایع دستی نیز در این نمایشگاه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و هنر را می‌توان به وضوح در این نمایشگاه دید، به ویژه هنگامی که از نمایشگاه عکس دیدن می‌کنید و و آن عکس‌ها، شما را برای دقایقی به دفاع مقدس می‌برد و با حال و هوای خود عجین می‌کند.

بینایی سنجی و تست خون در نمایشگاه بسیج

جنب و جوش در شکوه مجاهدت همچنان به چشم می‌خورد؛ هنگامی که به غرفه بسیج پزشکان، سری می‌زنید، پویائی نمایشگاه به خوبی احساس می‌شود؛ با پزشکانی که هر دقیقه در حال تست خون، بینایی سنجی و خدمات پزشکی هستند و مردم از این طرح جالب استقبال کرده‌اند.

یکی از اقدامات جالب امسال نمایشگاه، توجه به موضوع سلامت بسیجیان بوده و اقشار مختلف بسیج در این باره نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان به برنامه‌های دیگر این نمایشگاه اشاره می‌کند و درباره مسائل سلامت نمایشگاه می‌‎گوید: خدمات پزشکی مانند بینایی‌سنجی، تست خون، مشاوره پزشکی و خانواده  نیز در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

 

وقتی صداقت در نقاشی‌ها موج می‌زند

اما دانش‌آموزان هم در حوزه بسیج و نمایشگاه سهمی کوچک از خود به جای گذاشته‌اند و آن هم نقاشی و نامه‌های کودکان و دانش‌آموزانی است که در اردوها و گروه‌های جهادی شرکت کرده و نقاشی خود را کشیده‌اند؛ نقاشی‌هایی کودکانه که صداقت در آنها موج می‌زند.

غرفه‌های فرهنگی بسیج نیز همواره در حال اطلاع‌رسانی هستند و با ابزارهایی که در دست دارند، تلاش کرده و در زمینه برنامه‌های فرهنگی اقدامات جدی صورت می‌‎دهد.

“آنتن سمی” عنوانی است که این غرفه به ماهواره اطلاق کرده و جنگ نرم دشمنان که توجه به آن و مقابله با آن، همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، از دیگر بخش‌های نمایشگاه به شمار می‌رود.

نمایشگاه شکوه مجاهدت، راهی برای ارائه فعالیت‌های تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی بوده و بسیجیان اصفهان همگام با بسیجیان کشور در این راستا، فعالیت‌های مهمی صورت داده‌‎اند تا ثابت کنند که صرف فعل خواستن با روحیه بسیجی در سال مزین به شعار “عزم و اراده ملی” شدنی است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.