سرویس: اجتماعی » ماهواره 08:30 - سه شنبه 07 آبان 1392

زهرا حسینی

بشقاب هایی که خانواده های ما را می شکند

گاه و گاهی پرداختن به مباحثی که به ظاهر حل شده است به ما نشان می دهد که نه تنها مساله حل نشده بلکه صورت مساله های حاصل از تلاش محققان را با بی توجهی به مشکلات پاک کردیم.

images
اصفهان شرق – زهرا حسینی

قدم گذاشتن در مسیر هایی که با کاغذهای رنگی تزیین شده اند کار آسانی نیست. آن هم مکانی که نه تنها خود بلکه دیگران را به همراه خود به آن جاده ی فریبنده دعوت می کنیم. کاغذهای هزار رنگ که در پوشش خود صدها چشم پاک را برای رسیدن به ناپاکی ها دعوت می کنند و جایگاه مخفی آنها در پشت بام منازل، حیاط خلوت های خانه و …. ما را به فکر می اندازد که چه نکاتی در بشقاب های رنگین موجود است که می بایست از دیگران مخفی کرد.

نگاه کردن به خانوادهایی که دور یک سفره بودن آنها، برایمان زیبا بود، تزلزل امروز آنها جای حسرت  و تامل دارد.

خانه هایی که در روز تکریم خانواده به راحتی در کنار هم جمع می شدند، امروز از هم دور و دورتر شده اند و همه ی ناراحتی آن است که با نزدیک شدن به رفقای ماهواره ای خود، نزدیکان را به فراموشی سپردند.

378634_390

در این میان با مشاهده ی روستاهایی که مثال سادگی و بی پیرایه بودن از نام آنها، پوشش مردان و زنان باغیرت، نگاه  ساده و معنوی، دستان پینه بسته از زحمت مردمانشان، از نام فرزندان کلاس اولی که روزگاری افتخار نام اهل بیت را داشته، از دسته های روی درب منازل که حتی گویای جنسیت پشت در خانه بود، از منبرهای خانگی روضه خوانی برای علمدار کربلا، از چادرهایی به رنگ عفت و حیا و…… پیدا بود، امروز جور دیگری باید به برخی از آن مکان ها بنگریم.

این بار چشم ها را  نباید شست و جور دیگر باید دید

امروز آرایش های ساده و حنایی رنگ ناخن های دخترانمان با لاک هایی به نام ماهواره (لاک ماهواره ای) جای بحث در مورد ضد فرهنگ ها را دارد.

امروز نگاه سربه زیر پسرانمان هم خطا می رود.

امروز برخی از آن روستاها و مردمان پاکش خوشحال از تبادل اطلاعات هستند و این تبادل را در اصلی ترین جایگاه اسلامی و ریشه ی تربیت آیندگان و در کنار فرزندان معصوم خود با عصر تکنولوژی ماهواره ها بیان می کنند.

تکنولوژی که بودش نابودی های سخت و شکننده را برایمان به ارمغان آورد و با نشان دادن مُد گرایی اولین چراغ اخطار در جهت تزلزل این بنا را روشن کرد. شمارشگرهای معکوس آسیب های اجتماعی از کار نمی ایستد و ما می بایست عزم خود را جزم کنیم  و بین سیم های رنگین این بمب شکننده ی خانواده های اسلامی  با سیم چین آگاهی و تقوی این چراغ چشمک زن اخطار به تزلزل بنیان مقدس را از کار بیندازیم.

خود را از خواب بیدار و مشاهده کنیم امواجی که بر سلولهای پاک انسانیت اثر گذاشته و دشنه هایی که به دست خود پرده ی حیا و عفت را پاره می کند.

آن روز خواهد آمد اگر قدم استوا، بیداری و همت مضاعف را در جهت استحکام خانواده بر داریم.

چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید

 

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “بشقاب هایی که خانواده های ما را می شکند”

  1. رورانی گفت:

    ببخشید شما نمی تونی خودت ماهواره بینی زورت میاره دیگران استفاده کنند.
    تازه ما خودمون بلدیم چی را ببینیم، چه چیزی را هم نبینیم.
    قبرمون هم با هم جداست.

  2. نقد گفت:

    نقد خوبی بود ولی خداییش نباید همه را به یک چشم دید.
    ما هم ماهواره داریم ولی نه لاک ماهواره ای زدیم نه کفش پاشنه میخی به پا کردیم.
    توی یادداشت انصاف هم رعایت شود که آدم دچار دوگانگی نشود که چی اشتباهه و چی درسته.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.