سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - سه شنبه 04 آذر 1393

حجازی:

بستر مذاکره مسئولان پزشکی اصفهان با اساتید سرطان شناسی آلمان فراهم شد

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: به منظور راه اندازی مرکز سلول درمانی و ژن درمانی برای بیماران نقص ایمنی اولیه با دعوت اساتید خون شناسی و سرطان شناسی از دانشگاه مونیخ آلمان بستر مذاکره مسئولان پزشکی با این اساتید در اصفهان فراهم شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید محمد باقر حجازی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مدت سه روز میزبان پروفسور کریستف کلین استاد ایمونولوژی و هماتولوژی و رییس بخش هماتولوژی و انکولوژی اطفال دانشگاه مونیخ آلمان است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی حضرت صدیقه طاهره (س) بیان داشت: این برنامه بنا به دعوت مرکز تحقیقات نقص ایمنی اکتسابی و این انجمن به منظور انتقال اطلاعات و تجربیات روش‌های نوین تشخیصی و درمانی بیماری نقص ایمنی اولیه صورت گرفته است.

حجازی ادامه داد: همچنین این دعوت و مذاکره با متخصصان ایمنولوژِی و آنکولوژی آلمان در راستای فراهم کردن بستر برای راه‌اندازی اولین مرکز ژن‌درمانی در استان اصفهان انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پروفسور کلین، در دو همایش یک روزه برای پزشکان و متخصصین عفونی، اطفال، ژنتیک، ایمونولوژی مغز و اعصاب، انکولوژی، هماتولوژی و علوم آزمایشگاهی و غیره به ارائه سخنرانی در مورد تازه‌های روش‌های تشخیص و درمان بیماری نقص ایمنی اولیه می پردازد.

حجازی اعلام کرد: برگزاری همایشی با محوریت ارائه روش‌های درمانی نوین در بیماران نقص ایمنی اولیه مانند سلول و ژن‌درمانی در روز سه شنبه هفته جاری و بیماری‌های نقص ایمنی و روش‌های تشخیصی نوین مانند NGS در روز چهارشنبه از دیگر برنامه های این بازدید است.

وی بیان داشت: در این سفر حکم مربوط به عضو هیأت علمی الحاقی و نیز عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات نقص ایمنی اکتسابی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سوی رییس دانشگاه به ایشان اعطا خواهد شد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی حضرت صدیقه طاهره (س) ادامه داد: نقص ایمنی یک بیماری دستگاه دفاعی بدن است نقش مهم دستگاه ایمنی مقابله با عفونت‌ها است بنابراین وقتی قسمتی از سیستم دچار کمبود باشد و یا به درستی کار خود را انجام ندهد نقص ایمنی به وجود می‌آید.

وی اظهار داشت: عملکرد سیستم ایمنی ناقص برای کشتن عوامل بیماری زا موثر نیست و این امر منجر به عفونت‌های مکرر می شود بنابراین بیماران مبتلا به نقص ایمنی، مستعد ابتلا به عفونت‌ها هستند.

حجازی خاطرنشان ساخت : بیماری‌های نقص ایمنی به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود که اختلالاتی در سیستم دفاع ایمنی بدن وجود دارد.

وی افزود: فردی که به یکی از این بیماری‌ها مبتلا باشد دفاعی در مقابل عفونت‌ها ندارد و یا اگر داشته باشد بسیار کم است در نتیجه فرد می‌تواند به تعداد زیادی عفونت‌ها (از سرماخوردگی مکرر و سایر عفونت‌های تنفسی گرفته تا بیماری‌های پوستی و گوارشی و عفونت مفصلی) مبتلا شود که علائم مختلفی را در گوش، بینی، حلق، سینه، روده‌ها، مفاصل و پوست ممکن است ایجاد کند.

وی تصریح داشت: بیماری نقص ایمنی به دو گروه اولیه (اغلب ارثی) و ثانویه (در نتیجه سایر بیماری‌ها مانند سرطان، ایدز، پیری، سوء تغذیه و یا داروها) تقسیم می‌شوند. وقتی نقص ایمنی ارثی باشد به آن نقص ایمنی اولیه گفته می‌شود و از والدین به فرزندان انتقال می‌یابد. نقص ایمنی که ممکن است در اثر عفونت‌های حاد، پیری، سوء تغذیه و سرطان و یا عوامل دیگری نظیر موارد یاد شده ایجاد شود نقص ایمنی، اکتسابی یا ثانویه نامیده می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: هشت بار یا بیشتر عفونت گوش در یک سال، دو یا بیشتر عفونت سینوسی شدید در یک سال، دو ماه یا بیشتر مصرف آنتی‌بیوتیک بدون تأثیر کافی و لازم از علائم بیماری نقص ایمنی اولیه است.

وی بیان داشت: دو بار یا بیشتر پنومونی در یک سال، از دست دادن وزن و یا عدم رشد طبیعی در کودک، آبسه‌های عمیق و مکرر در پوست، برفک (عفونت قارچی) طولانی مدت در دهان یا روی پوست بعد از یک‌سالگی، نیاز به آنتی بیوتیک‌های تزریقی برای درمان کامل عفونت‌ها، دو یا بیشتر عفونت‌های شدید و عمقی در یک زمان مانند مننژیت، استئومیلیت، سلولیت یا سپسیس، وجود تاریخچه فامیلی از نقص ایمنی اولیه از علائم تشخیص بیماری نقص ایمنی اولیه است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.