سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - سه شنبه 04 آذر 1393

دبیر حزب کنگره خلق دونگ گوان چین:

ظرفیت‌های اصفهان برای توسعه روابط اقتصادی با چین گسترده است

دبیر حزب کنگره خلق دونگ گوان چین گفت: ظرفیت‌های اصفهان برای توسعه روابط اقتصادی با چین گسترده بوده و این ظرفیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، ژا جین‌ها در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در اصفهان و دونگوان چین، چشم‌انداز روابط تجاری ایران و چین را روشن ارزیابی کرد و اظهار کرد: اصفهان ظرفیتا بسیاری برای توسط همکاری‌های اقتصادی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی با دونگ گوان دارد.

وی اصفهان را شهری زیبا و برجسته کشور ایران توصیف کرد و افزود: وجود هنرهای دستی و معماری ارزشمند می‌تواند زمینه حضور گردشگران دونگوان چین را فراهم سازد.

دبیر حزب کنگره خلق دونگ گوان چین دونگ گوان را یکی از شهرهای مهم صنعتی استان گوانگ دونگ چین برشمرد و تصریح کرد: تولید ناخاصل داخلی این شهر در سال 2013 برابر با 549 میلیارد یوان بوده و حجم صادرات و واردات این شهر به 153 میلیارد دلار است.

وی خواستار توسعه روابط اقتصادی بین دونگ گوان چین و اصفهان شد و گفت: روابط اقتصادی فقط در حوزه مبادله کالا و کالا نبوده بلکه می‌تواند در بخش‌های سرمایه‌گذاری نیز تعریف شود.

جین‌ها درباره ظرفیت‌های کشور چین خاطرنشان کرد: چین کشوری فقط صادرکننده نبوده و می‌تواند کالاهایی مانند صنایع دستی اصفهان را وارد کند.

وی خواستار تقویت روابط گردشگری بیان 2 شهر دونگ گوان و اصفهان شد و افزود: سال گذشته شهروندان دون‌گوان 80 هزار سفر خارجی به سایر کشورها داشتند که متاسفانه ایران جزو آن نبوده و باید شرایطی فراهم شود که گردشگران دون گوان از آثار اصفهان بازدید به عمل آورند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست خواستار برداشتن موانع توسعه روابط اقتصادی ایران و چین شد و اظهار کرد: در گستره بین‌الملل نباید مانعی برای روابط اقتصادی بین کشورها ایجاد شود و فعالان اقتصادی نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی کشورها  ایفا می‌کنند.

خسرو کسائیان مشکلات انتقال وجوه بین بانک‌های ایرانی و چینی را یکی از عمده‌ترین مشکلات توسعه روابط اقتصادی 2 کشور برشمرد و گفت: برای توسعه روابط ابتدا باید زیرساخت‌های بانکی 2 کشور فراهم شود و تحت تاثیرفشارهای برخی از کشورها قرار نگیرد.

وی به نقش تحریم‌های اقتصادی در کاهش روابط تجاری اصفهان و چین اشاره کرد و گفت: چنانچه این تحریم‌ها کاسته شود شاهد افزایش مبادلات تجاری بین 2 کشور هستیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.