سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - دوشنبه 03 آذر 1393

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اصفهان:

30 درصد از تماس‌ها با آتش‌نشانی ایجاد مزاحمت است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: حدود 30 درصد تماس‌ها به آتش‌نشانی در حال حاضر ایجاد مزاحمت است.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهزاد بزرگزاد در نشست خبری آتش‌نشانی و اورژانس با موضوع مرگ خاموش با بیان اینکه به طور متوسط بین یک‌هزار و 500 تا 5هزار تلفن در روز داریم و این میزان افزایش تماس‌ها وقتی بیشتر می‌شود که شهر دستخوش حادثه‌ای همچون بارندگی و آب‌گرفتگی معابر باشد.

وی با بیان اینکه زنگ اورژانس بیشتر برای مشکلات فردی به صدا در می‌آید، افزود: زنگ آتش‌نشانی بیشتر برای حوادث بزرگ و جمعی به صدا در می‌آید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به بحث مزاحمت‌های تلفنی به آتش‌نشانی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی سامانه ثبت تلفن با آدرس برای تلفن‌های ثابت در اصفهان اجرا و سپس به سایر استان‌ها تسری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اطلاعات فرد تماس گیرنده در مانیتورینگ ثبت می‌شود و همین امر در انجام خدمات سریع‌تر موثر و نیز سبب شده است که با این حرکت قانونی میزان درصد خطاهای انسانی و تماس‌های کذب و مزاحمت‌ها کاهش پیدا کند.

* 30 درصد تماس‌های مردم ایجاد مزاحمت برای آتش‌نشانی است

بزرگزاد ا بیان اینکه بین 20 تا 30 درصد تماس‌ها در حال حاضر ایجاد مزاحمت است، افزود: برای نخستین بار در استان اصفهان اورژانس با آتش‌نشانی در هم ادغام و در یک پایگاه مشترک مستقر شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر اصفهان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در زمینه مرگ خاموش باید انجام شود، یادآور شد: خبرنگاران به عنوان پل بین اجرا و نظارت بیار نقش مهمی در این زمینه دارند.

* اصفهان رتبه سوم مرگ خاموش در کشور را دارد

وی مهار آتش‌سوزی در شرکت نفت سپاهان را یکی از بزرگ‌ترین اقدامات آتش‌نشانی اصفهان عنوان کرد و افزود: در ارزیابی 700 حریق بزرگ در دنیا مهار آتش‌نشانی نفت سپاهان جزو 10 مهار برتر شناخته شد.

بزرگزاد با تاکید به اینکه استان اصفهان از نظر مرگ خاموش رتبه سوم کشوری را دارد، تصریح کرد: گازگرفتگی در تمام نقاط شهر رخ می‌دهد اما در ساختمان‌های دو طبقه قدیمی که نظارت ویژه‌ای بر آن وجود ندارد، بیشتر رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم تخلیه محصولات سوخت دودکش و خارج کردن محیط از هرگونه اکسیژن بیشتر سبب گازگرفتگی می‌شود، بیان کرد: یکی از دلایل گازگرفتگی این است که مردم تمامی درزها و نقاط هواخور در مکان‌ها را می‌پوشانند و همین امر سبب می‌شود که زمینه گازگرفتگی بیشتر فراهم شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر اصفهان در آمار مقایسه‌ای از سال 90 تاکنون به تعداد عملیات‌های مهم آتش‌نشانی اشاره کرد و عنوان کرد: در این مدت 31 مورد اعزام به عملیات، 46 مورد نجات‌یافته و 6 مورد فوتی داشته‌ایم.

وی افزود: در سال 91، 27 مورد عملیات اطفاء حریق، 42 نفر نجات‌یافته و 13 نفر فوتی داشته‌ایم که همین مورد در سال 92، به 42 مورد عملیات اطفاء حریق، 73 مورد نجات یافته و 13 مورد فوتی تبدیل شده است.

بزرگزاد گفت: در سال جاری نیز 6 مورد عملیات اطفاء حریق رخ داده که سه مورد نجات یافته‌اند و دو مورد فوت کرده‌اند.

وی با تاکید به اینکه مردم از پشت‌بام‌های خود بی‌خبر هستند، ادامه داد: هم‌اکنون لوله‌های دودکش سه سقف بالاتر توسط مهندس ناظر ساختمانی و معماران مورد نظارت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اصفهان با اشاره به اینکه مرگ خاموش سالانه تعداد زیادی از انسان‌ها را به کام خود می‌کشاند، گفت: آمار گازگرفتگی در اصفهان بالا است و این در حالی است که از تمام اقشار جامعه قربانی گازگرفتگی می‌شوند.

وی مطرح کرد: بسیاری از کودکان یتیم و یا بسیاری از خانواده‌ها بر اثر همین گازگرفتگی‌ها عزیزان خود را از دست می‌دهند.

بزرگزاد اضافه کرد: در راستای کاهش گازگرفتگی، آتش‌نشانی اقدام به توزیع 5هزار بروشور و 40 هزار سی.دی کرده و برای تاثیرگذاری بیشتر توسط فرماندهان شیفت بین دو نماز در مساجد توضیحات پیرامون اقدامات پیشگیرانه داده شده است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.