سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - یکشنبه 02 آذر 1393

تشدید آلودگی‌های اصفهان با جولان خودرو‌های شخصی در شهر

اصفهان در فصل پاییز و زمستان با تشدید آلودگی‌های جوی مواجه می‌شود و جولان و تاخت‌وتاز‌ خودرو‌های شخصی نیز این آلودگی‌ها را تشدید می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ در بخش دوم شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تعدادی از اعضای شورای شهر تذکرات خود را ارائه دادند.

* فرهنگ آپارتمان‌نشینی و رعایت اخلاق در آپارتمان‌ها باید آموزش داده شود

علیرضا نصر اصفهانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زندگی امروز در شهر‌ها به سوی آپارتمان‌نشینی رفته است، اظهار کرد: شهر اصفهان نیز همانند شهر‌های دیگر از این موضوع مستثنی نیست.

وی با تأکید بر اینکه آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی یکی از مهم‌ترین مواردی است که مغفول واقع شده و باید مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: فرهنگ آپارتمان‌نشینی و رعایت اخلاق در آپارتمان‌ها باید آموزش داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر افرادی که در آپارتمان‌های بزرگ زندگی می‌کنند، با مشکلات بسیاری مواجه هستند، تصریح کرد: این مشکلات سبب شده است که در برخی از موارد درگیری‌هایی بین ساکنان آپارتمان‌ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: جاده‌ای که برای رستوران زاگرس در کوه صفه ایجاد شده، خاکی بوده و به این دلیل مشکلاتی را ایجاد کرده است که شهرداری باید به وضعیت این جاده رسیدگی کند.

* پدیده وارونگی دما دست بشر نیست و یک پدیده جوی است

غلامرضا شیران، عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دخالت‌های غیر‌علمی و عملکرد‌های شدید در مقابل چرخه طبیعت مشکلاتی را ایجاد می‌کند، تاکید کرد: ایران و اصفهان با پدیده اینورژن و وارونگی دما مواجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه پدیده وارونگی دما دست بشر نیست و یک پدیده جوی است، افزود: این پدیده افزایش و ماندگاری آلاینده‌های جوی را ایجاد می‌کند و آموزش شهروندان در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش رفتار‌های ترافیکی به مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی مدیریت اینورژن اتفاق می‌افتد که شهروندان و مسئولان از آگاهی‌های لازم در این زمینه برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت ترافیک و عدم استفاده از خودرو‌های شخصی در شهر به منظور کاهش مشکلات ترافیکی ضرورت دارد، اظهار کرد: شهر نباید مرکز تاخت و تاز خودرو‌های شخصی شود.

*‌ وضعیت خیابان‌های یک‌طرفه یکی از مشکلات موجود در شهر است

کریم نصر اصفهانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه وضعیت خیابان‌های یک‌طرفه یکی از مشکلات موجود در شهر است، اظهار کرد: در بسیاری از زمان‌ها در این خیابان‌ها مشاهده می‌شود که خودرو‌ها در سمت راست و چپ خیابان‌ها پارک شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این خیابان‌ها به پارکینگ‌های خودرو‌های شخصی تبدیل شده‌اند، ادامه داد: توقف مطلقا ممنوع در این خیابان‌ها باید صورت بگیرد تا از وجود مشکلات در خیابان‌های یک‌طرفه جلوگیری شود.

*‌ شهرداری وظیفه جمع‌آوری زباله‌های عادی را دارد

عدنان زادهوش، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه اصفهان باید برای شهادت حضرت رقیه (س) یک نو‌آوری ایجاد کند و برنامه ویژه‌ای برای دختران سه ساله برگزار کند، تصریح کرد: برگزاری این برنامه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدیران برخی از بیمارستان‌ها عنوان می‌کنند که شهرداری زباله‌های عادی بیمارستان‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند، اضافه کرد: شهرداری وظیفه جمع‌آوری زباله‌های عادی را دارد و شهرداری باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کند.

*  آکواریوم ناژوان باید سال آتی به بهره‌برداری برسد

سید کریم داودی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید پروژه‌های مشارکتی را به صورت کامل ارائه بدهد تا بتوانیم از این ظرفیت برای جذب سرمایه‌گذاران استفاده کنیم، تاکید کرد: آکواریوم ناژوان یک پروژه مشارکتی است و شهرداری باید عزم خود را جزم کند تا در سال آتی این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در حال حاضر اصفهان از مرکز تئاتر برخوردار نیست و باید در سال آتی کلنگ مرکز تئاتر اصفهان به زمین زده شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.