سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - یکشنبه 02 آذر 1393

رئیس سازمان بسیج دانشجویان اصفهان:

دانشجویان بسیجی اصفهان به کربلا اعزام می‌شوند

رئیس سازمان بسیج دانشجویان استان اصفهان گفت: دانشجویان بسیجی اصفهان همزمان با ایام اربعین حسینی از سوی این سازمان به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) درباره بسیج دانشجویان اظهار کرد: فعالیت‌های بسیج دانشجویی در 4 محور بصیرتی، معرفتی، علمی و خدمت‌رسانی سازماندهی شده که مقام معظم رهبری اولویت‌های آن را بصیرت، معنویت، مهارت و معرفت اعلام کرده‌اند.

وی بیان کرد: انتظار مقام معظم رهبری از بسیج دانشجویی، داشتن معنویت، مهارت و معرفت در راستای تربیت بوده و ایشان در 12 جلسه‌ای که به صورت خصوصی با دانشجویان بسیجی دیدار کردند داشتند، این پیام‌ها را ابلاغ کردند؛ رهبری تأکید داشتند که فعالیت‌های دانشجویان بسیجی در راستای این 4 اصل باشد تا بتوانند در بین دانشجویان دیگر اثر تربیتی داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویان استان اصفهان تصریح کرد: تربیت هم‌تراز با انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی و حضور موثر در حل چالش‌های نظام 2 راهبرد مهمی بوده که رهبری برای دانشجویان بسیجی ترسیم کردند و در 4 محور بصیرت، معنویت، مهارت و معرفت اجرا کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی افزود: ما حدود 13 برنامه و جشنواره علمی برای دانشجویان بسیجی در نظر گرفتیم هم‌چنین طرح آیه‌های تمدن را برای زیر پوشش قرار دادن دانشجویان نخبه برگزار می‌کنیم؛ حدود 6 پژوهشکده در دانشگاه‌های مختلف استان حضور دارند که به مباحث علمی می‌پردازند در کنار این مسائل برنامه‌های معرفتی متعددی از جمله طرح حلقه‌های صالحین را برای دانشجویان اجرا می‌کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: 2 برنامه مهم با محور مبانی اندیشه اسلامی و مبانی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده، تا در 5 دوره طرح ولایت اجرا شود؛ نکته قابل توجه دیگر بحث اردو‌های جهادی بوده که بسیج دانشجویان در آن پیشتاز و فعال بوده و از همین رو هر سال رشد قابل توجهی دارد.

وی گفت: در برنامه شکوه هجرت که منظور تجلیل از زحمت‌کشان عرصه جهادگری برگزار می‌شد، از 500 دانشجویی که در قالب 80 گروه جهادی که به مناطق محروم استان‌های فارس، کهکیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان اعزام شده بودند و به بازسازی و ترمیم ساختمان‌ها و فعالیت‌های جهادی دیگر پرداختند، تقدیر شد؛ امسال از استان اصفهان حدود 3 هزار دانشجوی بسیجی به مناطق محروم اعزام شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویان استان اصفهان بیان کرد: از برنامه‌هایی که در هفته بسیج قصد اجرای آن را داریم می‌‌توان به برنامه‌های بصیرتی، کرسی‌های آزاداندیشی، مناظره‌های سیاسی و دوره‌های نخبه‌پروری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تمام این برنامه‌ها در راستای تحقق راهبرد بسیج دانشجویی بوده که گامی برای ساختن تمدن اسلامی بر می‌دارد؛ شعار بسیج دانشجویی در هفته بسیج، بسیجی، طلایه‌دار فرهنگی و جهادگر اقتصادی بوده که ما در راستای آن برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

رضایی خاطرنشان کرد: امسال برای اربعین در نظر داریم همانند سال‌های گذشته تعدادی از دانشجویان را به کربلا معلی اعزام کنیم؛ حدود 3 یادواره شهدا نیز برنامه‌ریزی شده تا مصادف با هفته بسیج در سطح استان توسط بسیج دانشجویی برگزار شود.

وی افزود: مقرر شده بیش از 250 برنامه در این هفته برگزار شود که امیدوارم 50 هزار بسیجی داشنجویی که این استان حضور دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.