سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - یکشنبه 02 آذر 1393

رئیس سازمان بسیج طلاب استان اصفهان:

اردوهای جهادی بسیج طلاب اصفهان با رویکرد فرهنگی برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج طلاب استان اصفهان گفت: اردوهای جهادی بسیج طلاب اصفهان با رویکردهای فرهنگی برگزار می‌شود و در این اردوها، طلاب بسیجی در کنار فعالیت‌های محرومیت‌زدائی برنامه‌های فرهنگی را اجرا می‎کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام علی بهرامی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اهمیت حضور در صحنه بسیج طلاب اظهار کرد: روز 2 آذر یکی از مناسبت‌های مهمی بوده که امام خمینی(ره) آن را روز بسیج طلاب نامگذاری کرده و تأکید کرده که 2 قشر بسیج طلاب و دانشجو وظیفه پاسداری و نگهداری از انقلاب را دارند و نباید اجازه دهند که نظام از چارچوب‌های خودش خارج شود.

وی بیان کرد: استان اصفهان دارای 18 هزار طلبه بسیجی بوده که 10 هزار نفر آن‌ها را آقایان و 8 هزار نفر دیگر را بانوان تشکیل می‌دهند؛ بسیج طلاب مأموریت تبیین بیانات رهبری و امام خمینی را داشته که از همین رو ما سعی کردیم در سطح استان اصفهان فعالیت‌های گشترده‌ای داشته باشیم تا بتوانیم به وظیفه خود در راستای این فرمایشات رهبری عمل کنیم.

رئیس سازمان بسیج طلاب استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان دارای 108 پایگاه مقاومت بسیج برای طلاب بوده و 5 ناحیه مقاومت در سطح استان فعالیت می‌کند؛ از تعداد بسیجیان ما حدود 14 هزار نفر فرم پر کرده و ساماندهی شده‌اند تا در زمان نیاز، به صحنه‌ آمده و میدان‌داری کنند.

وی افزود: ما سعی داریم کنار فعالیت‌هایی که داریم به مسائل اعتقادی بسیجیان بپردازیم از همین رو حدود 500 طلبه برای سخنرانی به حلقه‌های صالحین اعزام شده‌اند؛ یکی دیگر از فعالیت‌های مهم ما اعزام روحانی در بسیج محلات است که نقش گسترده‌ای در فعالیت‌های ما دارد.

حجت الاسلام بهرامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های مهم ما اعزام روحانی به همراه گروه‌های جهادی برای تبلیغ در مناطق محروم است که یک کار فرهنگی ارزنده به حساب می‌آید تا ما بتوانیم در راستای آن محرومیت‌زدایی کنیم؛ نیروهای ما برای فعالیت‌های جهادی خود به استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و مناطق محروم استان اصفهان فرستاده می‌شوند تا بتوانند در کنار فعالیت جهادی کار اعتقادی و تربیتی نیز انجام دهند.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های ما اعزام روحانی همراه گروه‌های راهیان نور دانش‌آموزی است که همزمان با اول مهر ماه حدود 7 دستگاه اتوبوس برای فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی به مناطق جنوب اعزام شده‌اند؛ امسال در نظر داریم تا حدود 37 یادواره شهدا را در هفته بسیج برای طلاب بسیجی برگزار کنیم هم‌چنین در 40 پایگاه جشنواره ورزشی طلاب را نیز برگزار می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج طلاب استان اصفهان تصریح کرد: ما قبول داریم که در محرم امسال فعالیت‌هایی که صورت گرفته تا حدی بدون بصیرت افزایی سیاسی بود و از همین رو باید در قالب طرح‌های هادیان سیاسی و فعالیت‌های دیگر کار‌هایی را انجام دهیم تا این فرمایش رهبری بهتر در اصفهان اجرا شود.

وی افزود: در راستای مقابله با جریان شیرازی‌ها در حوزه‌های علمیه استان اصفهان فعالیت‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم برابر این جریان داخلی شیعه که قصد ایجاد اختلاف میان مسلمانان را دارد، ایستادگی کنیم.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.