سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - شنبه 01 آذر 1393

استاندار اصفهان:

تورم عمومی به زیر ۲۰ درصد می‌رسد

استاندار اصفهان گفت: با سیاست های اقتصادی دولت یازدهم و برنامه ریزی های صورت گرفته، تورم عمومی در کشور به زودی به زیر ۲۰ درصد می‌رسد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در گردهمایی ائمه‌جمعه استان اصفهان اظهار کرد: درست است که مردم هنوز طعم خروج از رکود را نچشیده‌اند، ولی بتدریج اثرات آن ملموس‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اجلاس مشترک هیئت وزیران، استانداران و مسئولان نظام به‌عنوان هم‌اندیشی، افزود: خوشبختانه با وجود تمام مشکلاتی که در کشورهای همسایه وجود دارد، کشور ما از امنیت کامل برخوردار است.

استاندار اصفهان بیان کرد: مراسم سوگواری دهه محرم به بهترین شکل و با امن ‌ترین حالت برگزار شد و با عنایت امام زمان (عج) و همکاری هیئت‌ها و ائمه‌جمعه و فعالیت نیروی انظامی، هیچ‌گونه مشکل و کوچکترین حادثه‌ای نداشتیم.

وی تصریح کرد: با عنایت امام زمان (عج)، هدایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هوشیاری مردم فهیم کشورمان، ایران اسلامی در ساحل ایمنی و امنیت به‌سر می‌برد.

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و تلاش کنیم به این وحدت و امنیت خدشه‌ای وارد نشود، خاطر نشان کرد: سیاست مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سفارش اکید ریاست جمهور نیز بر همین اصل استوار است.

وی با اشاره به موضوع حادثه اسیدپاشی گفت: با وجود اینکه سالیانه 2 هزار مورد اسیدپاشی در دنیا اتفاق ‌می‌افتد و در شهر لندن 140 مورد در سال، رخ دادن این حادثه به تعداد محدود در اصفهان ناگهان به رویدادی بین‌المللی تبدیل شد.

استاندار اصفهان نشر این خبر در سطح بین‌المللی را سو‌استفاده دشمن از رویدادهای داخلی برای خدشه‌دار کردن امنیت ملی دانست و اظهار کرد: خرسندیم که با هوشیاری مردم ایران به‌ویژه مردم فهیم اصفهان، این توطئه نقش بر آب شد.

وی در ادامه با اشاره به مباحث اقتصادی بیان کرد: تورم نقطه به نقطه به حدود 15 درصد و تورم عمومی به زیر 20 درصد می‌رسد.

زرگرپور افزود: البته این بدان معنا نیست که اجناس ارزان می‌‌شود، بلکه از گران‌تر شدن اجناس به شکل تصاعدی و چند برابر شدن جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه دولت خروج از رکود را در برنامه سال 93 خود قرار داده، تصریح کرد: در 3 ماه گذشته میزان 820 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال، تثبیت وضع موجود کارخانجات و جلوگیری از رکود ابلاغ شده است.

استاندار اصفهان همچنین گفت: در بخش درمان و طرح نظام سلامت کارهای بزرگی صورت پذیرفته، و طرحی 7 مرحله‌ای در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: میزان پرداختی هر بیمار در گذشته بین 70 تا 80 درصد هزینه‌ها بوده، در حالیکه این میزان هم‌اکنون به 5 تا 10 درصد کاهش یافته است.

زرگرپور اظهار کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که هر بیمار باید فقط رنج بیماری را داشته باشد و نه بیشتر، این طرح انجام شده و در هر 24 ساعت در استان، حدود 200 میلیون تومان یارانه برای این طرح پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به بحث زیرمیزی و مقابله با این پدیده یکی از موارد طرح نظام سلامت است، افزود: حضور پزشکان متخصص در ساعات غیراداری در بیمارستان‌ها با یارانه‌ای که پرداخت می‌شود، بسیار ملموس شده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: بسیاری از بیماری‌ها و یا داروهایی که مشمول بیمه نبوده با اجرای این طرح، مشمول می‌شود.

وی گفت: 75 درصد تخصیص طرح‌های عمرانی استان برای نخستین‌بار پرداخت می‌شود.

زرگرپور با اشاره به طرح کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان، از افزوده شدن 30 روز به تعدد روزهای با هوای سالم نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این در حالی است که از 38 محور این طرح، تنها 3 محور اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مقوله آب استان 2 طرح یکساله و 3 ساله داشتیم، تصریح کرد: طرح یکساله طرحی اضطراری برای چاره‌جویی وضعیت قرمز آب استان بوده که خوشبختانه با آبرسانی به 98 درصد مردم در بخش شرب و بدون جیره‌بندی با موفقیت به انجام رسید.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت اجرای به موقع طرح 9 ماده‌ای، ظرف مدت 3 سال حوضه آبریز زاینده‌رود احیا می‌شود.

وی در پایان با انتقاد از وضعیت حجاب و عفاف اظهار کرد: این گونه مباحث باید در چارچوب قانون و در شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف و نهی از منکر و ستاد‌های مرتبط مطرح، و برای بهبود وضعیت آن برنامه‌ریزی مدون و طراحی دقیق صورت پذیرد.

شایان ذکر است در این گردهمایی چند نفر از ائمه‌جمعه دیدگاه‌های خود را درباره مسائل مختلف حوزه ماموریت خود بیان کردند.

منبع: تسنيم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.