سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - شنبه 01 آذر 1393

مدیرکل کمیته اصفهان عنوان کرد‌

رشد ۳۲ درصدی کمک به اکرام ایتام تحت پوشش کمیته امداد اصفهان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: بر اساس آمار، میزان کمک‌های امسال مردم استان اصفهان به ایتام ۳۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی مجلس‌آرا با اشاره به  فعالیت‌‌های کمیته امداد برای حمایت از مددجویان و یاری‌رسانی به این فراد اظهار کرد: در حال حاضر کمیته امداد برنامه‌های بسیاری را برای حمایت از مددجویان در نظر دارد که این فعالیت‌‌‌ها به کمک حامیان کمیته امداد عملی می‌شوند.

وی به افزایش تعداد حامیان کمیته امداد امسال اشاره کرد و افزود: استان اصفهان از جمله استان‌هایی بوده که مردم آن همراه در حمایت و کمک به مددجویان تلاش کرده‌اند و اکنون 45 هزار حامی طرح اکرام ایتام برای مددجویی از 8 هزار و 700 یتیم وجود دارد و بر اساس آمار و ارقام، به طور متوسط برای هر یتیم، 4 تا 5 حامی وجود دارد و این نشان دهنده روحیه مددجوئی مردم استان اصفهان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار کمیته امداد، متوسط دریافت ایتام از حامیان مبلغی بالغ بر 130 هزار تومان در ماه بوده امسال مبلغ 7 میلیارد و 600 ملیون تومان از حامیان کمیته امداد دریافت شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ هزینه شده توسط کمیته امداد برای حمایت از مددجویان چندین برابر مبلغ دریافت شده از حامیان بوده، خاطرنشان کرد: امسال، چندین برابر مبلغ دریافت شده از حامیان صرف حمایت از مددجویان شده و این مبالغ توسط دولت تامین شده است.

مجلس‌آرا افزود: در سال گذشته 42 هزار نفر حامی اکرام ایتام داشتیم که به دلایل مختلف از جمله ناتوانی مالی یا عدم مراجعه بیش از 3 هزار نفر ریزش وجود داشت اما امسال توانستیم 7هزار حامی جدید اضافه کنیم که از این مقدار نیز تعدادی ریزش داشته‌ایم و بر اساس آمار رشد کمک‌های مردم به اکرام، 32 درصد برآورد شده است.

وی با اشاره به حمایت‌ از دانشجویان مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در دانشگا‌ه‌های آزاد، دولتی، علمی کاربردی و پیام‌نور تصریح کرد: کیمته امداد استان اصفهان 4 هزار 500 دانشجوی مددجوی تحت پوشش خود دارد که حدود 60 درصد از هزینه‌های تحصیل این افراد توسط کمیته امداد پرداخت شده و به دانشجوان دولتی تا مقطع دکتری نیز کمک هزینه ماهانه پرداخت می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.