سرویس: تولیدی » خبر پوششی 02:59 - شنبه 01 آذر 1393

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع):

پیروزی دشمن جدا کردن جوانان از فرهنگ عاشورایی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام گفت: اگر دشمن جوانان ما را از فرهنگ و مکتب عاشورایی، بسیجی و انقلابی جدا کند پیروز خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق:  سرهنگ مهدی ساعی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهر هرند گفت: با کمی دقت میبنیم که تناسبی بین هویت بسیج با هویت عاشورا وجود دارد و افتخار ما این است که پیرو مکتب عاشورا هستیم.

وی ادامه داد: در تمام دنیا هر جا نام عاشورا و امام حسین (ع) می آید ایشان را به ایثار و فداکاری می شناسند و این دو از صفات برجسته عاشورا هستند. عاشورا دانشگاهی است که به ما درس  داده است و درس می دهد و در این حرکت عظیم تاریخی صفات دیگری همچون معرفت نیز دیده می شود، امام با حرکت خود بذر معرفت و بصیرت پاشیدند و شما هفتادو دو تن از یاران امام را افراد بصیری می دانید که یا از آغاز حرکت یا در بین راه و یا زمانی که امام در کربلا استقرار پیدا کردند خود را به قافله عشق رساندند.

DSC01310

سرهنگ ساعی تصریح کرد: امام حسین علیه السلام  برای تحقق اهداف الهی و نجات بشر همه داده های خود را به میدان آورد، بسیج نیز همین است، بسیج نیز همین راه و روش و امتداد راه اباعبدالله (ع) است؛ مجموعه فداکار، ایثارگر، با گذشت و با ایمان از مردم، برای مردم و در خدمت مردم. حضور در دفاع که نمونه آن را در دوران دفاع مقدس دیدید که بسیجیان و مردم عزیز ما چگونه جان فشانی کردند. حضور در عرصه های مختلف، حضور در علم،حضور در هنر، حضور در تولید، در سازندگی و حضور در پیشرفت جامعه اسلامی؛بسیج یعنی این. خصوصیاتی که حضرت اباعبدالله(ع) به ما یاد دادند بسیج هم آن ها را در خود زنده کرده است و همان حرکت تاریخی را ادامه می دهد از اقشار مختلف جامعه، زنان و مردان، نوجوانان و جوانان و از اقشار و اصناف مختلف با این فرهنگ انقلاب اسلامی ما را به وجود آوردند و روز به روز در صحنه های مختلف حضور دارند و این حرکت فزاینده ای که اباعبدالله ایجاد کردند را ادامه خواهند داد.

DSC01303

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام گفت: مقام معظم رهبری پیرامون بسیج و اخلاق و خصوصیان آنها می فرمایند که  بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست. بسیج مومن و متعبد است، متحجر نیست، بی انضباط نیست. بسیج در خدمت مردم است و برای پیشرفت جامعه خود را به آب و آتش می زند، بسیج متخلق به اخلاق اسلامی است، بسیج دنیا را برای دیگران آماده می کند ولی خود اهل دنیا نیست و این را به عنوان یک فرهنگ معرفی کرده. مجموعه اصیلی که حرکت بزرگی را آغاز کردند آن هم حرکت مستقیم و پایدار و ثابت؛ حرکتی که سرنوشت ایران و فراتر از ایران را تغییر داد و امروزه می بینیم که بسیاری از جوانان اروپایی و آمریکایی با الگو گیری از بسیجیان ما تشنه این حرکتند لذا دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مخالفت خود را آغاز کرد به خاطر این که یکی از موضوعات گفتمان امام و انقلاب استکبار ستیزی و سلطه ناپذیری بود.

DSC01299

وی ادامه داد: دشمنان این روزها را می دیدند، ترس از چنین روزی را داشتند که این حرکت و این گفتمان بسیجی و اسلامی گسترش پیدا کند و دنیا را بیدار نماید و ما امروز این ترس را در دشمن می بینیم. لذا آن ها با تمام توان و ابزاری که در دست داشتند برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به میدان آمدند. اما در هر برهه و هر نقشه با شکست مواجه شدند و امروز با استفاده از تکنولوژی پیشرفته وسایل ارتباط جمعی با تغییر تاکتیک به میدان جنگ آمده اند و می خواهند جوانان و نوجوانان ما را از این فرهنگ جدا کنند واین فرهنگ با هر ملتی باشد پیروزی ازآنِ آن ملت است.

DSC01298

سرهنگ ساعی خاطرنشان کرد: شما بیداری اسلامی را در چند سال گذشته در منطقه عربی و خاورمیانه و کشورهای اسلامی دیدید. این بیداری با الگو گیری از انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و همچنان ادامه خواهد داشت و به زودی زود به کشورهای اروپایی و آمریکایی هم خواهد رسید و پیروزی با ملتی است که دنبال ارزش ها و فرهنگ عاشورا و مکتب اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی علیه السلام اضافه کرد: حواس ما باید بسیار جمع باشد؛ دشمن در جنگ نظامی و سخت شکست خورده است لذا تغییر تاکتیک از جنگ سخت به جنگ نرم و جنگ فرهنگی است. اگر دشمن جوانان ما را از این فرهنگ و مکتب جدا کند پیروز خواهد شد. خواهران و برادران عزیز، پدران و مادران عزیز اگر جوانان ما امروز با فرهنگ بسیجی با فرهنگ عاشورایی و انقلابی آشنا شوند در برابر خطرات ناپیدا و پنهان دشمن واکسینه خواهند شد. لذا این فرهنگ باید به نسل جوان و نوجوان ما انتقال پیدا کند تا آن ها را دربرابر این خطرات ایمن کند.

DSC01306

وی گفت: باید قدر این انقلاب و نظام اسلامی را بدانیم که اگر قدر دانی نکنیم خدا این نعمت بزرگ را از ما خواهد گرفت. زمانی که یاوران پیامبر در تبلیغ دین و یاری پیامبر کوتاهی می کردند و سستی می ورزیدند و اعتراض می کردند خداوند فرمود ای کسانی که ایمان آورده اید اگر از دینتان برگردید به زودی قومی می آوریم و جایگزین شما می کنیم که چندین صفت دارند از جمله این که خدا را دوست دارند و با مومنان خاضع و فروتن اما در برابر دشمنان سرافراز و خشن هستند و از ملامت هیچ سرزنش گری هراسی ندارند(آیه 54 سوره مائده) وقتی یاران از پیامبر می پرسند این ها چه کسانی هستند پیامبر دست بر شانه سلمان فارسی می زنند و می گویند این قوم ایشان و هم وطنان ایشانند و شما مردم عزیز مصداق واقعی این آیه در پیروزی انقلاب اسلامی بودید. لذا ما هم اگر قدر ندانیم و در صحنه نباشیم خداوند این نعمت را از ما می گیرد.

سرهنگ ساعی در پایان ضمن تشکر از امام جمعه و مردم گفت: هفته بسیج با شعار محوری بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی را تبریک عرض می نمایم و شما را به خدا می سپارم.

DSC01297

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.