سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 20:49 - جمعه 30 آبان 1393

امام جمعه شهر اژیه:

بسياري از موفقيت های جمهوری اسلامی بواسطه حضور نيروهاي مخلص بسيجي بوده است

امام جمعه شهر اژیه گفت: ما بسياري از موفقيت ها را در طول انقلاب بواسطه حضور نيروهاي مخلص بسيجي كه خود را وقف اسلام و مسلمين نموده اند بدست آورده ايم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: حجت الاسلام شاهميري در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اژیه با اشاره به فرازي از دعاي مكارم اخلاق گفت : امام سجاد (عليه السلام) در اين دعا پس از صلوات بر پيامبر (ص) و آل پيغمبر مي فرمايد: « وَ عَمّرْنِي مَا كَانَ عُمُرِي بِذْلَةً فِي طَاعَتِكَ، فَإِذَا كَانَ عُمُرِي مَرْتَعاً لِلشّيْطَانِ فَاقْبِضْنِي خدايا اگر اين عمر من در مسير عبادت و بندگي است عمر مرا طولاني كن ولي اگر مزرعه عمر من چراگاه شيطان شده است عمر مرا به پايان برسان .»

2

وی ادامه داد: گناه انسان را نابود مي كند و باعث از بين رفتن ثواب كارهاي نيك مي شود، گناه و معصيت باعث سياهي قلب انسان مي شود و ما وظيفه داريم گناهان را بشناسيم تا مرتكب آنها نشويم و چنانچه با تسلط شيطان گناهي از ما سر زد بلافاصله توبه كنيم.
نماينده ولي فقيه در شهر اژيه با اشاره به بخشي از بيانات ولي امر مسلمين امام خامنه اي در ديدار نيروي مسلح دانشگاه افسري امام علي (ع) عنوان داشت : رهبر انقلاب نيروهاي مسلح را از پايه هاي اقتدار كشور مي دانند اما تاكيد كردند لازمه  اقتدار واقعي در نيروهاي مسلح ايمان، بصيرت، عزم راسخ و احساس مسئوليت است.

وی اضافه کرد: دنيا امروز تشنه پيام اسلام ناب محمدي است اما بد خواهان اسلام و زورگويان به هر وسيله اي و با استفاده از هنر و با رياست و نظاميگري در صدد جلوگيري از رسيدن پيام اسلام هستند.

1
امام جمعه شهر اژيه با اشاره به سالروز تشكيل بسيج مستضعفين در 5 آذر ماه 1358 گفت : امام خميني (ره)‌ دستور تشكيل ارتش بيست ميليوني را صادر فرمودند و تاكيد كردند كه اگر اين نيروي بيست ميليوني تشكيل نشود ابرقدرتها بر شما چيره مي شوند .
حجت الاسلام شاهمیری تصریح کرد: ما بسياري از موفقيت ها را در طول انقلاب بواسطه حضور نيروهاي مخلص بسيجي كه خود را وقف اسلام و مسلمين نموده اند بدست آورده ايم .

وی ادامه داد: حضرت علي عليه السلام خود را وقف اسلام و مسلمين نمودند و آن سه سالي كه پيامبر (ص) در شبه ابي طالب محاصره بودند شبها اميرالمومنين تا صبح در اطراف چادر پيامبر اكرم (ص) براي حفاظت از جان ايشان نگهباني مي دادند و امروز بسيجيان با الگو گيري از مولا و مقتدا خود حضرت علي (عليه السلام) تمام زندگي و وقت خود را وقف اسلام ، نظام و ولايت نموده اند.

4

امام جمعه شهر اژیه گفت: بسيج يعني تشكيلات عمومي كه هر جا اسلام و نظام به آن نياز دارد وارد صحنه مي شود، بسيج يعني جامعيت افراد كه همه گروهها و قشرها را در بر مي گيرد.
نماينده ولي فقيه در شهر اژيه تاکید کرد: امروز دشمنان انقلاب از راه تحريم اقتصادي و جنگ نرم و شبيخون فرهنگي به مبارزه با نظام جمهوري اسلامي مي پردازند و بسيج علاوه بر وظايف نظامي كه بر عهده دارد بايد در عرصه اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي با تمام توان ورود پيدا نمايد و بار مسئوليت بسيجيان بسيار سنگين است.

وی افزود: همانگونه كه امام راحل فرمودند: « من همواره به خلوص و صفاي بسيجيان غبطه مي خورم.» پس بسيجي بايد روحيه اخلاص را در خود تقويت كند و از هر گونه ريا و غرور بپرهيزد همچنين رهبر انقلاب فرموده اند :« بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است .»

5
حجت الاسلام شاهمیری گفت: صدام در ملاقات با وزير خارجه وقت كشورمان اعتراف كرده است که علت موفقيت و پيروزي ايران در جنگ، افرادي با پيشاني بند سبز بودند كه با فرياد الله اكبر حمله مي كردند و وقتي ارداه مي كردند جايي را تصرف كنند و كاري را انجام دهد به خواسته خود دست پيدا مي كردند و اگر اين نيروها نبودند ما بر ايران پيروز مي شديم.
وی با اشاره به مذاكرات هسته اي گفت: ما از زحمات تيم مذاكره كننده هسته ايي كشورمان تقدير و تشكر مي كنيم و اين عزيزان مي خواهيم كه مواظب خطوط قرمز نظام باشند و از حقوق ملت ايران دفاع نمايند و ملاك عمل و مذاكرات خود را فرمايشات و راهنمائيهاي رهبر معظم انقلاب قرار دهند .
حجت الاسلام شاهميري با اشاره به جريان آب در رودخانه زاينده رود از مردم خواستند كه شكر گذار اين نعمت الهي باشند و به كشاورزان توصيه كردند كه در توزيع عادلانه آب در بين ساير كشاورزان در شرق اصفهان با هم همكاري كنند تا همه از اين نعمت الهي بصورت مساوي استفاده نمايند .

7 6 3

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.