اصفهان شرق

تجلیل از اهالی قلم در اصفهان باشکوه برگزار شود

کدخبر: 42804
1393/08/30 در ساعت 18:00

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در آئین جایزه کتاب سال اصفهان و تجلیل از خادمان حوزه نشر اظهار کرد: اصفهان شهری است که محل علم، دانش، فقاهت، هنر، دیانت و شهادت است و مردمانش از قدیم الایام به هنرمندی، علم و دانشمندی شهرت داشته و کتاب حلقه وصل بین گذشته و آینده بوده که حلقه وصل بین تجربیات قبلی و آنچه در آینده کتاب است.

وی با بیان اینکه آنچه که ما می‌دانیم همه از کتاب و رسانه مکتوب است، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته تجلیل از اهالی قلم به خوبی انجام نگرفته اما دولت تدبیر و امید با احترام ویژه‌ای که برای فرهنگ و اهالی آن قائل است، تلاش دارد تا این آئین را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کند.

استاندار اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری توسط  مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در تلاش است با محوریت این نام‌گذاری و تا حدی که برایش مقدور است فضایی برای محل تلاقی اندیشه‌ها و تجمع اصحاب قلم را فراهم آورد.

وی با اشاره به روند تدریجی رفع مشکلات آب و کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: اولویت بعدی استان جدی گرفتن مقوله فرهنگ و اجزای آن است و باید برخورد عمیق‌‏تری با فرهنگ داشته باشیم.

منبع: فارس