سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - جمعه 30 آبان 1393

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

26 درصد کلاس‌های درس اصفهان در حال تخریب است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر 26 درصد کلاس‌های درس تشکیل شده در اصفهان در حال تخریب بوده و 38 درصد کلاس‌های درس استان نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدحسن قائدیها پیش از ظهر امروز در گردهمایی یک‌هزار و 500 نفره فرهنگیان استان با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اصفهان پیشینه‌ای تاریخی دارد و اصفهان دارای شهرت جهانی است.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان شهر موزه بزرگ در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، اضافه کرد: اصفهان استانی است که آثار، حکمت، علم، هنر، اخلاق و دین از شاخصه‌های آن محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان در مسیر‌های ترانزیتی قرار گرفته است و 9 استان در کشور همسایه است، تصریح کرد: استان اصفهان دارای جمعیت چهار میلیون و 800 هزار نفر  است که چهار میلیون و 100 هزار نفر از این جمعیت در شهر‌ها زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان مهد آثار باستانی و میراثی است، ادامه داد: همچنین اصفهان به عنوان مرکز اصلی صنایع کشور تلقی می‌شود و بیش از 60 رشته تولیدات ناب و بی‌بدیل هنر‌های صنایع دستی در این استان وجود دارد.

قائدیها با بیان اینکه اصفهان رتبه دوم کشور را در تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان دارد، تاکید کرد: اصفهان سهم بسیار بالایی در تولید فولاد، آهن، صنایع نظامی، هوا‌پیما‌سازی و موارد دیگر در کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه وجود 23 هزار شهید از افتخارات استان اصفهان است، افزود: بیش از 5 هزار و 500 شهید دانش‌آموز و 350 شهید فرهنگی در استان اصفهان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه وجود مدارس شاخص در اصفهان در هیچ جایی از دنیا وجود ندارد، گفت: وجود دبیرستان شهید محمد منتظری در اصفهان از افتخارات این استان محسوب می‌شود.

وی به تحصیل 750 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: حدود 6 درصد دانش‌آموزان موجود در سطح کشور به استان اصفهان اختصاص دارد.

قائدیها با بیان اینکه استان اصفهان با داشتن 28 هزار و 150 کلاس درس 5.6 هم کلاس‌های درس موجود در کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: استان اصفهان در راستای ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نسبت معلم به دانش‌آموزان در استان اصفهان یک به 18 است، تصریح کرد: 6 درصد کلاس‌ها در 22 منطقه آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری به صورت دو‌نوبته اداره می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه 148 کلاس چند‌پایه در دوره ابتدایی در استان وجود دارد، اضافه کرد: همچنین 826 کلاس مختلط، 164 مدرسه زیر 10 نفر، دو مدرسه یک دانش‌آموزی، 17 مدرسه دو دانش‌آموزی، 14 مدرسه سه دانش‌آموزی، 14 مدرسه چهار دانش‌آموزی و 19 واحد آموزشی 6 دانش‌آموزی در استان اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه همچنین 27 واحد آموزشی هفت دانش‌آموزی در استان وجود دارد، تاکید کرد: در حال حاضر 26 درصد کلاس‌های درس تشکیل شده در اصفهان در حال تخریب بوده و 38 درصد کلاس‌های درس استان نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

قائدیها با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات و چالش‌های بسیاری که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، آموزش و پرورش استان از سرمایه بزرگی برخوردار است، افزود: نیروی انسانی متعهد، برخورداری از بالا‌ترین اعتماد مردم در بین سایر دستگاه‌های اجرایی استان و موارد دیگر از مهم‌ترین سرمایه‌‌های استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگ‌ترین دستگاهی است که در راستای بستر‌سازی فرهنگی و دینی تلاش می‌کند، گفت: آموزش و پرورش در سال‌های اخیر دچار فراز و نشیب‌های بسیاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ارتقای کیفی مدیریت آموزشگاهی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش تلقی می‌شود، اظهار کرد: اختیارات مدیران در مدیریت مدارس باید افزایش یابد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.