اصفهان شرق

کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند

کدخبر: 4278
1392/08/07 در ساعت 07:00

13920728000517_PhotoA
به گزارش اصفهان شرق: منصور شیشه فروش با بیان اینکه بیمه کشاورزی ۲۰ عامل خسارت‌زای قهری را زیرپوشش دارد، اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند برای بیمه محصولات خود و بروز هرگونه مشکل با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزل؛ غرامت دریافت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ، افزود:
وی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان، ۳۲ هزار هکتار از باغات، ۹۳۰ هزار واحد دامی و ۹۰ میلیون قطعه طیور در سال گذشته زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند.
شیشه‌فروش بیان داشت: از کشاورزان به ویژه تولیدکنندگان گندم و جو خواستار شد برای جلوگیری از بروز خسارت و درامان ماندن از خسارت‌های احتمالی حداکثر تا پایان آبان امسال محصولات خود را بیمه کنند.

وی  با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر و خسارت‌های وارده در سطح بالا به کشاورزان استان اصفهان، اظهار داشت: مدیریت بحران برای کاهش اثرات خشکسالی استان اصفهان، تدابیر مطلوبی لحاظ کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ هزار هکتار از زراعت پاییزه و ۲۵ هزار هکتار از زراعت بهاره در استان  اصفهان بیمه شده است، بیان کرده بود: برای ۹۰ میلیون قطعه طیور و ۹۳۰ هزار واحد دامی بیمه شده نیز ۳۳ میلیارد تومان غرامت پرداخت می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در 12 شهریور سال جاری در نشست تشکیل کارگروه بررسی مشکلات کشاورزان از پرداخت غرامت کشاورزان اصفهانی خسارت دیده ناشی از خشکسالی در هفته آینده خبر داده بود که با یک سرشماری انگشتی این پرداخت ها باید از 18 شهریور آغاز می شد، اما با سپری شدن کمتر از 2 هفته در حال حاضر صندوق بيمه محصولات كشاورزي درصدد پرداخت ۷۰۰ ميليارد ريال غرامت براي جبران خسارت به كشاورزان اصفهاني در سال زراعي گذشته است.