سرویس: سیاسی » بین الملل 11:14 - شنبه 01 آذر 1393

کوشکی در گفتگو با اصفهان شرق:

گره تحریم ها در مشکل آمریکا با انقلاب اسلامی محکم تر می شود/ مردم قهرمان اصلی جمهوری اسلامی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: آمریکا از ابتدا، مذاکرات با ایران را جدی نگرفت.

به گزارش اصفهان شرق: در حاشیه ی بازدید از نمایشگاهی در تهران به دنبال سوالات پی در پی در زمینه ی برخی تشنجات در خاورمیانه و برخی کشورهای اسلامی و دفاع بی حد و مرز غربی ها از جنایات گروهی به ظاهر مسلمان و سرشار از رفتارهای خشن و مملو از بدعت ها و تندروی ها علیه شیعه، در جستجوی پاسخی مناسب به موارد فوق برآن شدیم تا گفتگویی با دکتر محمد صادق کوشکی عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تهران داشته باشیم.

 

داعش معلول موقت

 

دکتر کوشکی در گفتگوی اختصاصی با اصفهان شرق داعش را معلول موقت دانست و اظهار کرد: داعش به طور کلی پدیده ای اصلی نیست و یک ابزار موقت و پرورش دست دشمنانی بوده که به دنبال اختلال در منطقه به جنگ و خونریزی می پردازد.

 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: ابزار هایی شبیه به آنچه که امروز در قالب داعش می بینیم در گذشته وجود داشته است به طور مثال گروه پژاک با عملکرد اختلال در نظم و امنیت در غرب کشور فعالیت بسیاری داشت.

 
وی فرقه های مسلمان نمای تکویری را دست پرورده ی خالقین داعش خواند و اذعان کرد: برخی پایگاهها در مناطق کردستان و گروهک های متعدد بلوچستان قدمتی بالاتر از داعش دارند و نمی توان گفت این نحوه ی رفتار چیزی جدید به نظر می رسد و لیکن متاسفانه ابزارهای انحرافی موقت در دست مخالفان امنیت در منطقه می باشد و به نوعی در هر زمان تنشی را ایجاد می کند.

 

مردم قهرمان انقلاب اسلامی ایران
کوشکی مردم را قهرمان اصلی جمهوری اسلامی معرفی و گفت: بار نظام جمهوری اسلامی را مردم برداشته اند، مردمی که حول محور اعتقاد و با هماهنگی رهبر بر موانع غلبه می کنند و قطعا شهدا، خانواده ی شهدایی که در سوریه، جنگ با پژاک و دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادند اسطوره ها و قهرمانانی در نظام هستند.

 
استاد دانشگاه تهران مخالفت با انقلاب اسلامی را عامل اصلی در استحکام تحریم های ایران دانست و اذعان کرد: آمریکای ها از ابتدا مذاکرات را جدی نگرفتند و تحریم ها علیه ایران از 34 سال پیش هر روز محکم تر شده است به طوری که در اردیبهشت 58 تحریم به صورت رسمی و در آبان 58 به صورت سیستماتیک آغاز شده است و هر روز با روی کار آمدن دولتی محکم تر می شود زیرا هدف اصلی مخالفت با انقلاب اسلامی است و از تحریم ها به عنوان اهرم فشار به انقلاب استفاده می کنند.

 
وی حفظ امنیت و منافع غرب را عامل اصلی در مذاکرات توسط آمریکایها ذکر و تاکید کرد: در مذاکرات قرار نیست ما را به رسمیت بشناسند و یا حق را به ما دهند بلکه آنها با منافع و امنیت خودشان مذاکرات را رصد می کنند غرب که نمی توان رفتار معقولی از آنها انتظار داشت.

 
دکتر محمد صادق کوشکی در پاسخ به عدم بازگویی نتایج مذاکرات بیان کرد: نتیجه ای از مذاکرات به دست نیامده که قابل باز گو کردن باشد و آمریکایی ها به طور قاطع حرف هایشان را می زنند و اگر دوستان بخواهند نتایج را باز گو کنند می بایست مذاکرات را تعطیل کنند زیرا آمریکا یی ها همچنان به تحریم ها ادامه می دهند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.