سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 07:56 - جمعه 30 آبان 1393

بخشدار بخش جلگه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق:

احداث باند دوم جاده هرند به کوهپایه در آینده ی نزدیک/ زمینه ی عدالت اجتماعی و رفع محرومیت در بخش را فراهم کنیم

بخشدار بخش جلگه گفت: اجرای برنامه ها در اولویت بندی دقیق و کیفی نگری در انجام آن را مهم بشماریم.

به گزارش اصفهان شرق: طی انتخاب حسینی بخشدار بخش جلگه در زمره ی بخشداران نمونه استان اصفهان بر آن شدیم تا گفتگویی در زمینه اقدامات انجام شده از سوی وی در ارتقاء بخش داشته باشیم.

 

اصفهان شرق- ضمن تبریک رتبه ی برتر در بین بخشداران استان معرفی مختصری از اقدامات انجام شده در بخش جلگه و ارتقاء جایگاه بخش در استان داشته باشید؟
کسب رتبه برتر در بین بخشداران استان از نظر عملکرد لطف و عنایت خداوند متعال , تلاش و مساعدت و همکاری، همکاران خوبم در بخشداری, تعامل و همکاری مسئولین محترم ادارات, نهادها, سازمانها, دانشگاهها, شهرداران محترم, دهیاران, شوراهای محترم اسلامی شهرها و روستاها, نیروهای نظامی و انتظامی , حوزهای مقاومت بسیج و از همه مهمتر همراهی و مساعدت ائمه محترم جمعه و ارائه رهنمودهای لازم توسط ایشان بوده است و در ادامه با توجه به شرح وظایف بخشدار به عنوان نماینده عالی دولت در بخش و مسئول اجرا و حفظ و سیاست های عمومی دولت، تلاش شد با ایجاد هماهنگی, همدلی و ارتقاء سطح تعاملات بین ادارات و موسسات موجود در بخش وظایف محوله به نحو احسن انجام پذیرد و بخشداری نیز نقش نظارتی و هماهنگی خود را اعمال نماید.
تلاش در برقراری و حفظ نظم و امنیت در بخش , نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات, تعامل خوب و سازنده با روحانیون و ائمه محترم جمعه و جماعات , سرکشی و بازدید مستمر از روستاها و شهرها و پروژه های عمرانی در دست اجرا, بررسی نیازها و مشکلات و برنامه ریزی برای رفع نیازها و مشکلات, اولویت بندی پروژه های مورد نیاز بخش، برنامه ریزی و پیگیری جهت تخصیص و تامین اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان و همچنین اعتبارات استانی , تشکیل کمیته فنی بخش با هدف امکان سنجی , استعدادیابی و جانمایی پروژه های عمرانی دهیارها و پیگیری جهت اجرای طرح هادی روستاها و بهسازی معابر شهرها و روستاها , پیگیری مسائل مربوط به اشتغال و جذب سرمایه گذار , پیگری مشکلات کشاورزان , تشکیل جلسات متعدد در حوزه های فرهنگی , اجتماعی , بهداشتی , آموزشی , اشتغال , امنیتی و … و پیگیری انجام مصوبات توسط دستگاههای زیربط و … از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.

 

با توجه به شاخصهای مطرح شده از سوی وزارت محترم کشور در ارزیابی عملکرد بخشداریها در راستای انجام وظایف مربوط که تعدادی از آن بیان شد به لطف پروردگار و تلاش همکاران توانستیم رتبه برتر را در بین بخشداریهای استان به بخشداری جلگه اختصاص دهیم.

 

اصفهان شرق- در خصوص برنامه های اجرایی و عملیاتی در دست اجرا مختصری اشاره کنید؟
یکی از مسائل و مشکلاتی را که پیگیری آن از همان روزهای اول انتصاب اینجانب به عنوان خدمتگزار مردم در دستور کار قرار گرفت احداث باند دوم جاده هرند – کوهپایه بود که با توجه به سوابق حوادث اتفاق افتاده قبلی و درخواستهای به حق شهروندان جزء اولویت اول پروژه های عمرانی بود که با پیگیری صورت گرفته توسط مجموعه مدیریت بخش و شهر هرند و عنایت فرماندار محترم و مدیر کل محترم راه و شهرسازی در کمیته برنامه ریزی شهرستان پروژه مذکور ردیف دار شد و مراحل اختصاص اعتبار و تنظیم موافقت نامه صورت گرفت و برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار در حال انجام می باشد که انشاء اله به فضل خدا و مساعدت مسئولین در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن عملیات احداث باند دوم خواهیم بود, جا دارد در این خصوص از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر هرند جهت زیرسازی حدود 5 کیلومتر جاده فوق تشکر نمایم. پیگیری مشکلات مسکن مهر و زمینهای وامدار شده در سالهای قبل , تکمیل و توسعه فاضلاب دو شهر هرند و اژیه , اصلاح شبکه آب شهرها و روستاها , بهسازی معابر , ایجاد اشتغال جایگزین کشاورزی با توجه به خشکسالی و مشکلات مربوطه، تکمیل و دوبانده شدن (محور کلیشاد – اسلام آباد – سیان) تکمیل و احداث کانال های 3 و 4 کشاورزی، برق دار نمودن چاههای کشاورزی – رفع مشکلات بهداشتی، پروژه های روستایی از قبیل احداث ساختمان دهیاری – پارک کودک – خانه عالم و … تکمیل و احداث فضاهای ورزشی مورد نیاز، پیگیری و حل مسائل و مشکلات آموزشی، مرمت و احداث راهها برخی از برنامه هایی است که در دستور کار بخشداری قرار گرفته است و انشاء اله تمام سعی و تلاش خود را برای فراهم آوردن زمینه های عدالت اجتماعی و رفع محرومیت در بخش به کار خواهیم گرفت.

اصفهان شرق- نگاه شما به اجرای کیفی برنامه ها چگونه است؟
با توجه به تهدیدات دشمن و جنگ نرم و تهاجم فرهنگی صورت گرفته در زمان کنونی , با تشکیل شورای فرهنگ عمومی در بخش به ریاست امام جمعه شهر و حضور اعضای محترم , صاحب نظران و نخبگان فرهنگی برنامه ریزی های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
اصفهان شرق- نظر شما در رابطه با پیگیری پروژه های عمرانی چیست؟
با توجه به وضعیت مالی دولت و تخصیص و تامین اعتبارات در شرایط سخت کنونی در راستای انجام پروژه های عمرانی با فعال نمودن کمیته فنی بخش متشکل از کارشناسان و متخصصین عمرانی بر اجرای کیفی پروژه ها تاکید و نظارت ویژه صورت می گیرد و در سایر حوزه ها نیز به مسئولین مربوطه تاکید شده اولا در اجرای برنامه ها اولویت بندی و نیازسنجی صورت گیرد و ثانیا به اجرای کیفی و پربار برنامه ها توجه خاص شود.
اصفهان شرق- نظر شما در رابطه با پیگیری مشکلات از رسانه چیست ؟
رسالت رسانه پیگیری مطالبات و خواسته های به حق و قانونی مردم است و در این زمینه رسانه با بیان مشکلات مردم پاسخگویی و تعهد مسئولان را افزایش می دهد. رسانه ها باید در فضای آزاد , بدون لکنت مسائل و مشکلات و کاستی ها را به صورت منصفانه و صادقانه بیان کنند و از هر گونه بزرگ نمایی و غرض ورزی پرهیز نماید. رسانه پل ارتباطی میان مردم و مسئولان و در نهایت دولت است و انتظار ما از رسانه و خبرنگاران این است که با کمک و همراهی خود و نقد منصفانه و مشفقانه مسئولین را در اجرای وظایف خود یاری نمایند . پاسخگو بودن مسئولان از حقوق مسلم شهروندان است و همه دست اندرکاران و مسئولان بخش علاوه بر انجام وظایف مکلف به پاسخگویی مردم می باشند که جا دارد در اینجا از زحمات و تلاشهای بی وقفه اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم در بخش تشکر و قدردانی نمایم.

 

سخن آخر
در پایان از همکاری و همراهی ائمه محترم جمعه و جماعات, روحانیون, خانواده معظم شهدا و ایثارگران , مسئولین , شوراهای اسلامی بخش, شهرها و روستاها, شهرداران و دهیاران, نیروهای نظامی و انتظامی, بسیجیان, اصحاب رسانه و … و اهالی مومن و ولایتمدار بخش تشکر و قدردانی می نمایم واز خداوند متعال خواستارم حقیر را در ارائه خدمت هر چه بیشتر و بهتر به مردم شریف بخش تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و پیروی از منویات امام راحل عظیم الشان و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت یاری نماید.
خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “احداث باند دوم جاده هرند به کوهپایه در آینده ی نزدیک/ زمینه ی عدالت اجتماعی و رفع محرومیت در بخش را فراهم کنیم”

  1. بسیجی گفت:

    باسلام در ابتدا هفته بسیج راخدمت همگان تبریک عرض می نمایم.جناب آقای حسینی بخشدار محترم بخش جلگه واقعا لیاقت رتبه اول کشوری رادارند. خود شاهد زحمات بی شائبه این سید بسیجی بوده وبرایشان آرزوی توفیق وسربلندی می نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.