سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 19:48 - پنجشنبه 29 آبان 1393

پس از باز گشایی آب زاینده رود:

15 در صد بازدهی در زمین کشاورزان بخش بن رود/ با تامین آب راندمان کشت به 50 در صد ارتقاءمی یابد

رییس جهاد کشاورزی بخش بن رود رفع تنش آبی را در کشت 50 در صد زمین های بخش بن رود موثر دانست.

به گزارش اصفهان شرق: پس از باز گشایی آب رود خانه ی زاینده رود و گذر آب از بالا دست تا پایین دست رود خانه، بر آن شدیم تا همراه با آب به زمین کشاورزان تا برخی مشکلات مربوطه در این خصوص به فراموشی نرود.
امسال طی اعلام مسئولین حدود 40 درصد زمین های کشاورزی شرق اصفهان زیر کشت رفت تا بتوان بهره برداری مطلوبی از این میزان آب داشت.
ابراهیم ابراهیمی از کشت 50 درصد زمین های بخش بن رود خبر داد و اظهار کرد: پس از طی چند سال خشکسالی امسال با عنایت خدا و پیگیری مسئولین استان 50 درصد زمین زیر کشت بذر رفته است که در صورت تامین آب کافی و کامل می توان بهره برداری مناسبی از این کشت داشت.

IMG_8240
رییس جهاد کشاورزی بخش بن رود میزان کشت در دوره تر سالی را 12 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تا کنون بر اثر برخی تنش ها در میزان آب 15 در صد بازدهی از این میزان زمین داشته ایم که با رفع این عوامل می توان راندمان کشت را به 50 درصد ارتقاء داد.
وی 6000 نفر بهره بردار کشاورزی در بخش بن رود را در کشت پاییزه دخیل دانست و افزود: با هماهنگی های انجام شده سعی بر این است تا بهره برداران استفاده ی خوبی از کشت امسال داشته باشند و لیکن همه ی این موارد در صورت تحقق آب کامل و بدون تنش است.
ابراهیمی اذعان کرد: کشاورزان کارشناسان خبره ی کشاورزی هستند و در صورت تامین آب بهترین بهره را با برنامه ریزی مناسب از کشت خواهند برد.
گفتنی است 700 تن بذر در 50 درصد زمین های بخش بن رود نهفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.