سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 17:07 - پنجشنبه 29 آبان 1393

نایب رییس مجلس در اصفهان:

پول نفت و رفع تحریمها رشد اقتصادی ایجاد نمی کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ تمام شد اما هنوز کشمکشی به نام تحریم هست که نیاز به مدیریت مدبرانه دارد تاکید کرد: در مذاکرات هسته ای اگر توافقی صورت نگیرد، در بلند مدت باعث تغییرات مثبت در بخش های مختلف می شود زیرا مجبور خواهیم شد درست قدم برداریم.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام ابوترابی فرد در همایش حماسه و ایثار در گلستان شهدای اصفهان عنصر استقامت و پایداری جوهره وجود مردم شهید پرور اصفهان است که نمونه آن را در۲۵ آبان ۱۳۶۱ به خوبی دیده ایم اظهار کرد: در این سالروز به جهانیان یاد آوری می کنیم که با ورود ۳۷۰ تن شهید و استقبال چشم گیر به پیشوازشان شتافتیم چرا که قدردانشان بوده و هستیم.

وی خطاب به اصفهانی ها خاطر نشان کرد: فرزندان شما را ملائکه در آغوش کشیدند و بشارت پیروزی را به آنها دادند و پیشگاه خداوند بردند، شما مردم شریف اصفهان با تقدیم ۴۸هزار جانباز عزت آفرین تکیه گاه نظام و انقلاب هستید.

وی جایگاه تشییع پیکرهای پاک آن شهدا را از خود عملیات محرم ۶۱ بالاتر عنوان کرد و گفت: تشییع پیکر پاک شهدا، دفاع مقدسی از سوی مردم بود.

جنگ تمام شد اما هنوز کشمکشی به نام تحریم هست

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حضور پر رنگ انقلاب اسلامی ایران در ممالک اسلامی یکی از نقاط قوت آن است افزود: جنگ تمام شد ولی در دیده ها؛ اما هنوز کشمکشی به نام تحریم هست که به واسطه آن می خواهند روحیه همان مردم سال ۶۱ را تضعیف کنند و چه بسا آنها نمی دانند با تحریم ها می شود ما به انضباط اقتصادی و بهینه سازی بهتر در برنامه هایمان برسیم.

وی اضافه کرد: ما با مدیریت مدبرانه در این عرصه باید اقتصادمان را به اقتصاد تولیدی برسانیم نه اینکه به پول خرید نفت مان از کشورهای سود جو محتاج باشیم.

پول نفت و رفع تحریمها رشد اقتصادی ایجاد نمی کند

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد  معتقد است رشد اقتصادی و توسعه با تولید، کار، اقتصاد دانش بنیان، قطع وابستگی به نفت، انتخاب مدیران شایسته و شایسته سالاری به وجود می آید و می گوید: چنگ زدن به پول نفت مرگ اقتصاد و سیاست بوده است.

ابوترابی فرد در مورد مذاکرات هسته ای گفت: اگر توافقی صورت نگیرد، در کوتاه مدت شرایط تغییر نمی کند ولی در بلند مدت باعث تغییرات مثبت در بخش های مختلف می شود زیرا مجبور خواهیم شد درست قدم برداریم.

وی با بیان اینکه ما به انضباط مالی عادت نکرده ایم، افزود: تحریم ها راه را برای انضباط مالی باز و هموار می کند، اگر توافق ۵+۱ با جمهوری اسلامی نهایی شود در برنامه اقتصادی هیچ تغییر مثبتی اتفاق نمی افتد.

ابوترابی فرد  با اعلام اینکه اگر تحریم ها نیز برداشته شود در نقشه راه اقتصاد کشور تحول مثبتی رخ نمی دهد تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات اقتصادی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باعث می شود که ظرف مدت پنج سال تحول اقتصادی ایجاد شود و در ربع قرن به قدرت اقتصادی منطقه و خاورمیانه تبدیل خواهیم شد.

ابوترابی فرد در باره نقش مردم اصفهان در طول تاریخ انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: مردم اصفهان از مهمترین ارکان انقلاب و تکیه گاه نظام هستند و در این راه حماسه ها آفریدند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت نیروهای مسلح ایران تصریح کرد: در حال حاضر نظام سلطه هزینه تعرض به آسمان، زمین و دریای نظام اسلامی را نمی تواند محاسبه کند.

وی گفت: نظام اسلامی ایران بر اصول و کلید واژه هایی همانند خانواده معظم شهدا، انسجام ملت، وحدت ملی و اراده ملت، عمق حضور اندیشه انقلاب در دنیای اسلام، نیروهای مسلح مقتدر و توانمند متکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.