سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 17:03 - پنجشنبه 29 آبان 1393

علیرضا زاکانی:

فتح دانشگاه انتظار رهبر معظم انقلاب از دانش‌جویان بسیجی

نماینده مردم تهران گفت: دانشجویان بسیجی با تحصیل علم و صیقل روح به نمادی از چهره‌ی ماندگار شهدا در دانشگاه‌ها بدل شوند و با معرفی دین و سیاست به سایر دانشجویان، دانشگاه را فتح کنند.

به گزارش اصفهان شرق: علیرضا زاکانی صبح امروز در همایش «شکوه هجرت» در جمع پرشور اعضای گروه های جهادی سازمان بسیج دانش جویی استان اصفهان در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دوران دفاع مقدس با همه ی سختی ها و دشواری هایش جهاد اصغر بود و دوران کنونی را می توان جهاد اکبر نامید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت های این دو مقطع زمانی افزود: ممکن است بسیاری از افرادی که در جهاد اصغر جان فشانی کردند امروز در جهاد اکبر نقشی نداشته باشند. وی ادامه داد: همچنانی که مومنان دوران غیبت ارزش بالاتری نسبت به مومنان دوران ائمه اطهار (صلوات الله علیهم) دارند، مجاهدان عصر کنونی نیز ارزش بالاتری نسبت به مجاهدان دوران دفاع مقدس دارند. وی با بیان اینکه تنها کمتر از ۱۰ درصد از افرادی که توانایی حضور در جبهه ها را داشتند در این عرصه شرکت کردند، خاطر نشان کرد: این میزان اندک توانستند در دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را به جهان ثابت کنند. زاکانی ادامه داد: در جهاد اصغر رزمندگان اسلام خود را برای موفقیت در یک عملیات بر روی سیم های خاردار می انداختند تا رزمندگان از روی آن ها عبور کنند، اما اکنون برخی از افراد برای دست یابی به اهداف شخصی خود جمعیتی را زیر پا می گذارند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به وظایف دانش جویان در زمان کنونی گفت: بنا به فرموده ی رهبر معظم انقلاب، تحصیل، تهذیب و ورزش وظیفه ی کنونی دانش جویان و به ویژه دانش جویان بسیجی است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دانش جویانی که نام بسیج را یدک می کشند باید با درس خواندن بیشتر و صیقل دادن روح به نمادی از چهره ی ماندگار شهدا در دانشگاه تبدیل شوند و با عمل و رفتار خود در عمل و رفتار سایر دانش جویان نیز موثر باشند.

زاکانی عنوان کرد: انتظار رهبر معظم انقلاب از دانش جویان بسیجی این است که با معرفی و در معرض قرار دادن دین و سیاست به سایر دانش جویان، دانشگاه را فتح کنند. وی تصریح کرد: معرفت و بصیرت افزایی دانش جویان بسیجی مقدمه ای بر این وظیفه است؛ انتظار این است که دانش جویان بسیجی با ملاک و میزان های برگرفته شده از اسلام ناب آن گونه عجین شوند که ضمن فعال بودن در دانشگاه در هیچ عرصه ای منفعل نباشند.

نماینده مردم تهران با اشاره به حضور گروه های جهادی در مناطق محروم عنوان کرد: اعضای گروه های جهادی ضمن اینکه در این گروه ها پرورش میابند می توانند به رفع فقر فرهنگی و اقتصادی از چهره ی مناطق محروم بپردازند. زاکانی همچنین ضمن اشاره به مسئولیت بسیج دانش جویی گفت: وقتی به گذشته ی انقلاب نگاه می کنیم افتخار آفرین است اما نگاه به آینده مسئولیت زاست.

علیرضا زاکانی در پایان خاطر نشان کرد: آینده ی کشور بر دوش شما جوانان است.

لازم به ذکر است همایش «شکوه هجرت» به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان برای تقدیر از گروه ها جهادی سال ۹۳ برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.