سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - پنجشنبه 29 آبان 1393

استاندار اصفهان:

بیماران تنها ۷.۸ درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند

استاندار اصفهان گفت: به‌طور میانگین ۷.۸ درصد از هزینه‌ها توسط بیمار پرداخت شده و مابقی از طریق یارانه اختصاص یافته تامین می‌شود و بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان بیماران توسط دولت پرداخت می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در مراسم رونمایی از واکسن 5 گانه پنتاوالان، همزمان با سراسر کشور در استان اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید در طول مدت یکسال و‌اندی پرداختن به مبحث بهداشت و درمان و به‌طور مشخص اجرای طرح نظام سلامت است.

وی افزود: آثار و برکات اجرای این طرح در استان و کشور به‌طور کامل مشهود بوده و دولت با پرداخت 200 میلیون تومان یارانه در هر ساعت 24 ساعت، فقط در استان اصفهان گام بزرگی را برای مقابله با مشکلات بخش بهداشت و درمان برداشته است.

استاندار اصفهان بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت همچنان در حال تکمیل، و فازهای بعدی آن در حال برنامه‌ریزی و اجرا بوده، زیرا دولت معتقد است به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یک بیمار و همراهان او باید به جز نگرانی حال بیمار، دغدغه‌ای دیگر در زمینه تامین هزینه و درمان نداشته باشد.

وی تصریح کرد: متعاقب خبرهای خوشی که هر چند هفته یکبار، در حوزه بهداشت و درمان به اطلاع مردم رسانده می‌شود، تولید واکسن‌های جدید از جمله واکسن 5 گانه پنتاوالان از اقدامات شایسته و در خور تقدیر وزارت بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید است.

زرگرپور با اشاره به سیاست تسهیل و کاهش هزینه‌ها در بخش بهداشت و درمان برای مردم گفت: طرح تحول در نظام سلامت شامل نظارت و کنترل بر اجرای مطلوب این طرح و جلوگیری از اخذ هزینه‌های اضافی از جمله زیرمیزی و همچنین ایجاد سامانه اطلاع رسانی است.

وی اجرای این طرح را در استان اصفهان موفقیت‌آمیز ارزیابی و خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین 7.8 درصد از هزینه‌ها توسط بیمار پرداخت شده و بقیه از طریق یارانه اختصاص یافته تامین می‌شود.

استاندار اصفهان به چند مرحله بازدید میدانی و سرزده از چند بیمارستان اشاره و اظهار کرد: اجرای این طرح به‌همراه مباحثی همچون هتلینگ بیمارستان و حضور پزشکان متخصص در ساعات غیراداری و تعمیر و تجهیز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها با قوت در استان در حال اجرا است.

شایان ذکر است واکسن 5 گانه پنتاوالان یک واکسن موثر برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای دیفتیری، کزاز، سیاه سرفه، هپاتیت بی، هموفیلوس و آنفلونزا تیپ ب بوده که از این پس در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور استفاده می‌شود.

ساختمان جدید ستاد مرکز بهداشت شماره 1 و 2 شهرستان اصفهان با حضور استاندار در محل درمانگاه ملاهادی سبزواری به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.