سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - پنجشنبه 29 آبان 1393

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

70 درصد از مراکز درمانی استان اصفهان موقوفه است

مـدیـرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیش از 70 درصد از مراکز درمانی استان اصفهان موقوفه است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام رضا صادقی در خصوص پرونده‌های مطروحه اوقاف در دادگستری اصفهان اظهار کرد: در بخش حقوقی 390 پرونده اوقافی از ابتدای سال جاری در دادگستری اصفهان جریان داشته است.

وی با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته 130 پرونده از تعداد پرونده‌های موقوفه در دادگستری اصفهان تعیین تکلیف شده است، ادامه داد: از این تعداد، 24 رای به نفع اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بوده کـه دو عدد از این پرونده‌ها به نام‌های موقوفه گورستان یحیی‌آباد و موقوفه محمد دبیر صنایع که پـس از 52 سال از متصرفین خلع ید شد، به اوقاف برگردانده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به تعطیلی شعبه رسیدگی به پرونده‌های اوقافی دادگستری کل استان اصفهان اشاره کرد و افزود: با توجه به تغییر ریاست دادگستری کل استان اصفهان ایـن شعبـه بـه مدت چهار ماه تعطیل و اخیراً مجدداً راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه به توافق انجام شده بین اداره کل اوقاف و دادگستری استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده با مدیرکل دادگستری مقرر شد شعبه‌ای اختصاصی به منظور رسیدگی به پرونده‌های موقوفات تشکیل و اختلافات اوقافی به طور ویژه در این شعبه رسیدگی شود.

صادقی در خصوص پرونده‌های ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 175 مورد تقاضای ثبت از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری 220 مورد تحدید حدود در موقوفات استان انجام شده است، ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی 450 مورد سند ثبتی نیز برای موقوفات استان صادر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به تشکیل کارگروه مشترک ستادی و استانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و انعقاد تفاهمنامه‌ای بین این سه سازمان اشاره کرد و افزود: به دنبال تشکیل این کارگروه، 50 مورد از بقاع متبرکه استان اصفهان مشمول این تفاهمنامه شد که بـر ‌اساس آن نقشه‌های UTM آنها تهیه شد و روند اجرایی آن جهت الحاق و اخذ سند مالکیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه 12 هزار و 500 هکتار از اراضی استان مـورد اختلاف اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی استان اصفهان است، افزود: در این راستا تاکنون نزدیک به 8 هزار هکتار از اراضی بررسی و سهم اوقاف و امور خیریه یک‌هزار و 400 هزار هکتار مشخص و واگذار شده است.

صادقی بـا اشاره بـه ثبت 111 مورد وقف جدید با ارزش ریالی 121 میلیارد ریال در سال جاری نیز گفت: وقف‌های جدید انجام شده در سال جاری نسبت به مدت مـشابـه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 70 درصد از مراکز درمانی استان اصفهان موقوفه است، بیان داشت: البته این موقوفات به دست نهادهای مختلف همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه صاحب‌الزمان (عج) و مدیریت بهداشت و درمان استان اصفهان مدیریت می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تأکید بر اینکه در سطح استان اصفهان 610 مدرسه موقوفه تحویل آموزش و پرورش شده است، افزود: متأسفانه از سال 91 تاکنون هیچ اجاره‌ای از سوی آموزش و پرورش به اداره کل اوقاف و امور خیریه پرداخت نشده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت موقوفه حصه نیز گفت: تاکنون 120 نفر از مستأجران موقوفات برای عقد قرارداد مراجعه کرده‌اند.

صادقی ادامه داد: از تمام ساکنان منطقه حصه تقاضا داریم نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند ضمن اینکه مساعدت‌های لازم از سوی اداره کل اوقاف برای این ساکنان لحاظ خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص وضعیت زمین‌های موقوفه منطقه سایت هسته‌ای نـطنز نیز بیان کرد: پرونده این موقوفه نیز در حال پیگیری است.

وی در خصوص موقوفه بودن برخی از زمین‌های مسکن مهر نیز اضافه کرد: در خصوص این زمین‌ها نیز بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تفاهمنامه‌هایی در حال بررسی و امضاست.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.