سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - پنجشنبه 29 آبان 1393

کارشناس مسائل رسانه در جمع دانشجویان:

دختران دبيرستاني و دانشجویان مخاطبین اصلی شبکه های اجتماعی هستند

یک کارشناس رسانه در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: بر اساس آمار ۸۰ درصد مخاطبين اين فضا در ايران دختران دبيرستاني و دانشجویان هستند.

به گزارش  اصفهان شرق؛ در نشست این هفته “هیات دانشجویی سلام” دانشگاه اصفهان، هاشمیان، کارشناسی ارشد رسانه، در رابطه با نقاط قوت و ضعف رسانه‌های اجتماعی که امروزه بسیاری از افراد جامعه در گیر آن‌ها هستند، گفت: از مهمترین نقاط قوت شبکه‌هاي اجتماعي می‌توان به ظرفيت‌هاي فرا مکاني، فرا زماني، بدون هزينه بودن و ايجاد کردن جمع‌هاي دوستانه اشاره کرد.
این کارشناس رسانه با بیان اینکه ایجاد جمع‌های دوستانه مهم‌ترین دلیل روی آوردن به شبکه‌های اجتماعی است، گفت: در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم که هر چه گرو‌های شکل گرفته در شبکه‌های اجتماعی خلوت‌تر باشند، جذابيت خود را برای اعضای آن از دست مي‌دهد.
هاشمیان تصریح کرد: معمولا افراد عضو این گروه‌ها، در جوي که توسط رسانه‌ها ايجاد مي‌شود، حالت انفعالي را انتخاب مي‌کنند و در مقابل شرايط حاکم برآن‌ها تعظيم مي‌کنند.
وی با اشاره به‌ اینکه متاسفانه از سوی افراد عضو در این شبکه‌ها بحث مدیریت زمان صورت نمی‌گیرد، افزود: بر اساس آمار ۸۰ درصد مخاطبين اين فضا در ايران دختران دبيرستاني و دانشجویان هستند.
این کارشناس رسانه بیان داشت: جوانان ما در اين سن مي‌توانند خيلي از نقاط ضعف و مشکلات رفتاري خود را حل کنند و شخصيت خود را ارتقا دهند، اما بيشتر زمان خود را در اين محيط‌ها و به حضور در شبکه‎های اجتماعی اختصاص می‏‌دهند.
هاشمیان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها ما را می‌بلعند، خاطر تصریح کرد: جوانان ما خيلي از ظرفيت‎ها و امکاناتی را که در اختیار دارند، با حضوربیش از حد خود در رسانه‎های جمعی، آنها را نابود مي‎کنند.
وی افزود: مهمترين عادت‌هايي که اين شبکه‌ها ايجاد مي‌کنند، عادت دادن مخاطبين به متن‌هاي کوتاه، خنده‌دار و همراه باعکس و فيلم است، و متاسفانه نسل جوان ما نیز نسلي هستند که از کتاب فراري‌ هستند.
هاشمیان در پایان گفت: براي مقابله با آسیب‎های شبکه‎های اجتماعی و استفاده از مزیت‌های آنها، بايد حضور خود را در گروه‌ها و شبکه‎های اجتماعی هدفمند کنيد.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.