سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 13:21 - چهارشنبه 28 آبان 1393

رییس محیط زیست استان اصفهان خبر داد:

برخورد جدی با واحدهای آلاینده هوای سجزی انجام می گیرد/ تاثیر مثبت خروج کوره های آجر پزی بر بیان زدایی شرق اصفهان

رییس محیط زیست استان اصفهان گفت: در صورت مشاهده هر گونه آلایندگی واحدهای شهرک صنعتی سجزی با آنها برخورد می شود.

حمید ظهرابی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با توجه به اقدامات انجام گرفته در بهبود کیفیت محیط زیست اظهار داشت: کاهش آلودگی هوا و برخورد با صنایع آلاینده از اقدامات موثر در خصوص بهبود کیفیت محیط زیست انجام شد و 1193مورد از صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی پایش شده و متخلفان اخطار محیط زیستی در یافت کردند.

 

برخورد با واحد های آلاینده هوای سجزی
رییس محیط زیست استان اصفهان گفت: 100 واحد تولیدی موفق یه رفع آلودگی نشدند و جهت برخورد قانونی به دادگاه معرفی شدند تا از طریق قانونی پیگیری انجام شود.
وی در مورد صنایع آلاینده شهر سجزی اذعان داشت: در گذشته به راحتی صنایع کوچک وآلاینده چون تولید قیر و ایزوگام در شهرهای کوچک چون سجزی مجوز گرفته و فعالیت می کردند اما امروز به کارگاه های مذکور مجوز داده نمی شود وآن دسته از واحدهای تولید قیر که دارای آلایندگی بودند و با این وجود فعالیت می کردند برخورد و تعطیل شدند.
ظهرابی افزود: در رابطه با واحد های تولیدی آلاینده به شدت نظارت می کنیم و در صورت مشاهده هر گونه آلاینده بودن واحدها با آنها برخورد می شود و همانطور که می دانید امروز در اطراف فرودگاه بوی کمتری استشمام می شود و این نشان از کنترل فعالیت این کارگاه ها را دارد.

 

سرکشی از شهرک های صنعتی ادامه دارد
وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده فعالیت غیر مجاز این موارد را گزارش دهند و گفت: به دلیل مشغله کاری در روز بیشتر سرکشی ها در شب صورت میگیرد و از مزایای این بازدید این است که در شب کسی مخفیانه به فعالیت خود ادامه ندهد و اگر در این شهر واحدی را سراغ دارید که غیر مجاز در حال فعالیت است به ما اطلاع داده تا پیگیری کنیم.

 

نقش کوره های آجر پزی در آلودگی هوا

81254971-5853143
رییس سازمان محیط زیست استان اصفهان با اشاره به الودگی کوره های آجرپزی شرق اصفهان خاطرنشان کرد: پنج سال پیش قرا بود این کوره ها به 50 کیلومتری شهرها منتقل شوند اما این مدت تمام شد وعملا هیچ اتفاقی نیفتاده است و لیکن امسال به سازمان صنعت ومعدن اعلام شد فعالیت این کوره ها از نظر محیط زیست غیر مجاز است و در معاونت عمران این سازمان کمیته ای تشکیل تا به روند انتقال این مراکزاقدام کند. در این خصوص می توان گفت انتقال این کوره ها نقشی موثر در کاهش بیابان زایی شرق اصفهان دارد و ما پیگیریم تا روند انتقال کوره های اجر و تولید گچ هر چه سریعتر انجام بشود.

 

دفن زباله های بیمارستانی کنترل می شود

700165

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر دفن زباله های بیمارستانی در اطراف شهر سجزی و اقدامات انجام شده از سوی محیط زیست، گفت: به گفته دوستان دانشگاه اصفهان زباله های بیمارستانی در بیمارستان ها بی خطر و به صورت بهداشتی دفن می شود اما ما معتقدیم زباله های بیمارستانی بعد از بی خطر سازی عادی نمی شود چون هر لحظه با به وجود آمدن شرایط مساعد میکروب ها می توانند تکثیر پیدا کنند.
ظهرابی از اقدام شهرداری و برنامه ریزی در سوزاندن زباله ها در ماشین های زباله سوز خبر داد و بیان کرد: با بکار گرفتن ماشین های زباله سوز به نظر می رسد بحث دفن 20درصد از زباله تولیدی متوقف شود و پیش بینی می کنیم در دو سه سال آینده یک مرکز مجهز با تجهیزات به روز راه انداری و پسماندهای بیمارستانی از مبدا تفکیک ، بی خطر و اصولی حمل شده و در زباله سوز دفن شوند که می توان متذکر شد با این روند آلودگی نقاطی که محل دفن این زباله هاست کمتر خواهد شد.

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “برخورد جدی با واحدهای آلاینده هوای سجزی انجام می گیرد/ تاثیر مثبت خروج کوره های آجر پزی بر بیان زدایی شرق اصفهان”

  1. مرتضی عبدلی گفت:

    سلام آلودگی شهرک صنعتی سجزی هم برای اهالی سجزی و هم برای اهالی اصفهان خطرناک است .و انشاالله آقایان فقط حرف نزنند و به حرفشان عمل کنند .ولی ما که ساکن شهر سجزی هستیم میبینیم که همه اینها حرف است وتا حالا هیچ کار مفیدی برای رفع آلودگی هوا نشده است.با تشکر

  2. مرتضی گفت:

    من ساکن شهر سجزی هستم و همه حرف آقایان اشتباه است وزباله ها به طور غیر حرفه ای دفن میشود چون میخواهند هزینه کمتری بدهند اگر راست میگفتند زباله بیمارستانی را به کارخانه ای که نزدیک هرند برای این کا ر ساخته شده میبردند .چون آنجا باید هزینه بدهند زباله ها را زیر راه اهن سجزی دفن میکنند……

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.