سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 23:10 - سه شنبه 27 آبان 1393

رییس ستاد شهدای گمنام استان اصفهان:

آینده ی نزدیک حسن آباد حرم شهدای گمنام می شود

رییس ستاد شهدای گمنام استان اصفهان گفت: با پیگیری های مردم و مسئولین منطقه در اینده نزدیک دو کبوتر بی نام در شهر حسن آباد فرود می آیند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: جلسه ای با حضور سردار رضایی نماینده کمیته تفحص مفقودین جنگ تحمیلی و محمودی ریئس ستاد شهدای گمنام استان اصفهان و مسئولان محلی در شهرداری حسن آباد پیرامون جانمایی مزار شهدای گمنام منطقه جرقویه علیا برگزار گردید.
در این جلسه شهردار شهر حسن آباد ضمن خیر مقدم به حضار در مورد مکانهای مناسب جهت مزار شهدای گمنام سخنانی ایراد کرد.
سردار رضایی به بیان علت تدفین شهدای گمنام در شهر اشاره و گفت: تدفین شهدای گمنام از 13 سال قبل و در اماکنی به غیر از گلزارهای شهدا در نظر گرفته می شود که تا کنون 1100 نقطه در شهرها میزبان شهدای گمنام بوده اند.

DSC02883
نماینده کمیته تفحص مفقودین جنگ تحمیلی افزود: اصفهان بعد از تهران بیشترین شهدای گمنام را داراست و هم اکنون 800 درخواست جهت تدفین شهدای گمنام در مناطق مختلف در نوبت قرار دارند که ما باید شهدای گمنام را که در عملیات های آن استان شرکت داشته اند را شناسایی کنیم.
وی در ادامه هدف از این کار را ارج نهادن به مقام والای شهیدان و رشادت های آنها و آگاهی نسل چهارم و پنجم انقلاب دانست و تاکید کرد: مزار شهدای گمنام باید در بهترین مکان شهر واقع شود چرا که آنها برای حفظ خاک وطن خود جان خود را فدا کردند.

DSC02885
در حاشیه این جلسه محمودی در گفتگویی کوتاه با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا گفت: هدف از ایجاد حرم شهدای گمنام در شهرها حفظ و پاسداری از ارزشهای انقلاب و شناساندن دلاوریهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در جوانان و نوجوانان است و به این جهت بدلیل وجود مردم ولایتی در منطقه شرق اصفهان و پیگیری های مسئولین منطقه جرقویه علیا و استان در خصوص تدفین شهدای گمنام در منطقه جرقویه علیا توافق شد تا پیکر دو تن از این کبوتران سبک بال را در شهر حسن آباد تدفین شود.

DSC02884
ریئس ستاد شهدای گمنام استان اصفهان افزود: در اصفهان تا کنون 96 حرم از شهدای گمنام داریم که آخرین آنها در شاهین شهر و نود پنجمین آنها در شهر ورزنه بود و امیدواریم بتوان نظیر این مراسم معنوی را در دیگر شهرها اجرا کرد.
شایان ذکر است در پایان جلسه بعد از بحث و بازدید میدانی از شهرسه نقطه بعنوان جانمایی تدفین شهدای گمنام در نظر گرفته شد تا در نهایت بعد از تصویب یکی از آن نقاط بعنوان حرم شهدای گمنام در نظر گرفته شود.

DSC02878 DSC02877 DSC02895

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.