سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - چهارشنبه 28 آبان 1393

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان:

مرگ‌ومیر ناشی از گاز CO در اصفهان کاهش یافته است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر اصفهان گفت: با افزایش سطح آگاهی مردم از خطرات گاز co ، مرگ‌ومیر ناشی از خطرات این گاز نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش اصفهان شرق، آتش‌پاد بهزاد بزرگزاد با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و اهمیت استفاده مناسب مردم از وسایل گرمازا اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی‌ اقدامات موثری برای افزایش فرهنگ ایمنی مردم برای جلوگیری از خطرات ناشی از گازگرفتگی در فصل سرما انجام داده تا این خطرات به حداقل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه پیگیری قانونی برای جلوگیری از دادن پایان کار به ساختمان‌های ناایمن نیز می‌تواند در کاهش خطرات گازگرفتکی تاثیرگذار باشد، افزود: به ساختمان‌های بلند فقط در صورتی پایان کار داده می‌شود که تمام موارد ایمنی زیر نظارت و کنترل مهندسان ناظر رعایت شده و در نتیجه در این ساختمان‌ها شاهد هیچگونه شرایط ناایمن نباشیم و اگر عمل ناایمنی در این ساختمان‌ها انجام نشود، آمار مرگ‌ومیر و خطرات احتمالی ناشی از گاز گرفتی بسیار کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر اصفهان تهیه و توزیع 40 هزار سی دی co و خطرات این گاز بین شهروندان اصفهانی را از جمله اقدامات سازمان آتش‌نشانی برای آگاه‌سازی مردم دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته  به منظور آگاه‌سازی مردم از خطرات گاز co که از آن با نام مرگ خاموش یا قاتل بی صدا یاد می‌شود، 40 هزار سی دی تهیه و توزیع شد و امسال نیز 20 هزار سی دی بین اقشار جامعه تقسیم شده است.

وی تهیه بروشور و هماهنگی با کمیته شهروندی برای آگاه‌سازی مردم را از دیگر اقدامات سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد و گفت: به منظور آگاه‌سازی هر چه بیشتر مردم با کمیته شهروندی هماهنگ شده تا خطرات گاز co در سراسر شهر اصفهان روی تابلوهای شهروندی اعلام شود.

بزرگزاد با بیان اینکه حضور فرماندهان شیفت‌های شب آتش‌نشانی در مساجد، از اقدامات موثر سازمان آتش‌نشانی برای آگاه‌سازی مردم بوده، بیان کرد: فرماندهان شیفت شب آتش‌نشانی با حضور در مساجد، و بازگو کردن نکات ایمنی نمازگذاران را از خطرات گاز co مطلع می‌کنند و علاوه بر این نیروهای آتش‌نشانی با خودروهای خود در محله‌های شهر اصفهان حاضر می‌شوند و توسط بلندگوهای این خودرو نکاتی را برای مردم بازگو می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان آتش‌نشانی در مدارس برای ایمن سازی ساختمان‌ها افزود: تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تحت پوشش ‌آتش‌نشانی هستند و تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی با آموزش و پرورش هماهنگ شده‌اند و از 6 منظقه آموزش و پروش در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند و خطرات و حوادث خانه و راه مدرسه و گاز co برای این افراد بازگو می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر اصفهان به آمادسازی چک لیستی برای تامین ایمنی مدارس شهر اصفهان اشاره کرد گفت: هریک از مدیران مدارس سراسر شهر اصفهان می‌توانند با سازمان آتش‌نشانی تماس گیرند تا ماموران ما در مکان حاضر شوند و به طور رایگان تمامی مباحث ایمنی این مدارس از جمله شرایط ساختمان و تجهیزات ساختمانی آن را مورد بررسی و بازدید قرار دهند و ایمنی آن را تامین کنند.

وی با بیان اینکه میزان مرگ میر ناشی از خطرات گاز co نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته تصریح کرد: با افزایش دانش و فرهنگ مردم در زمینه خطرات گازco  میزان مرگ‌ومیر توسط گاز گرفتی کاهش یافته ولی با این وجود مردم باید به رعایت نکات ایمنی بیشتر توجه کنند و از وسایل گازسوز متناسب با حجم و ابعاد ساختمان استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.