سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - چهارشنبه 28 آبان 1393

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج):

۳۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته بسیج در اصفهان اجرا می‌شود

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: مقرر شده در هفته بسیج امسال حدود ۳۰۰ برنامه در سطح استان اصفهان با حضور پرشور بسیجیان برگزار شود.

به گزارش  اصفهان شرق؛ سردار غلامعلی سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت بسیج، اظهار کرد: امسال شعار هفته بسیج هم‌راستا با شعار رهبری برای سال 93 تنظیم شده تا نشان دهیم که بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی بوده امسال حدود 300 برنامه در هفته بسیج در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های ما از روز 30 آبان با حضور سامان‌یافته 450 هزار بسیجی در قالب حلقه‌های صالحین در نمازجمعه آغاز می‌شود، پس از آن برنامه‌های متعددی مثل ملاقات مردمی مسئولان سپاه پاسداران و تجلیل از حافظان برتر در میعادگاه نماز‌های جمعه از دیگر برنامه‌های ما بوده، البته برنامه‌های دیگری مثل کوهپیمایی خانوادگی بسیجیان همراه با قرائت زیارت عاشورا و بازدید از گلزار شهدا در روز نخست هفته بسیج در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) تصریح کرد: در روز نخست آذر، نشست‌های فرهنگی و روشنگری در سطوح مختلف با همکاری پایگاه‌های محلات برگزار می‌شود؛ جشنواره مجازی مدرسه‌ عشق برنامه‌ دیگری بوده که با همکاری کانون‌های بسیج محلات انجام می‌شود.

وی افزود: نمایشگاهی با عنوان شکوه مجاهدت در ناحیه مقاومت امام صادق (ع) برنامه‌ریزی شده هم‌چنین گردهمایی با حضور مسئولان بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تا از 110 طرح ارائه شده در راستای مباحث دانشجویی تقدیر شود؛ با توجه به اهمیت ورزش و تندرستی ما در این هفته حدود 60 پروژه نیمه تمام ورزشی را افتتاح می‌کنیم.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه 3 آذر همایش تجلیل از خیران با عنوان همایش شکوه هجرت برگزار شده و قرار است در این همایش از خانواده‌های بسیجیان و شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آید؛ در روز 5 آذر یعنی سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج سازندگی توسط امام خمینی(ره)، صبحگاه مشترکی در محل استانداری با حضور مسئولان استان و بسیجیان برتر ادارات انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش شکوه مقاومت در روز 5 آذر، گفت: در این برنامه‌ مقرر شده بسیجیان برتر در نواحی مختلف در میدان امام علی(ع) گردهم آیند تا اقتدار بسیج در استان را به نمایش گذارند؛ برنامه دیگری که در روز 6 آذر ماه برنامه‌ریزی شده سرکشی و بازدید از آسایشگاه جانبازان و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس است.

بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم اصفهان بسیجی هستند

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و 508 هزار و 326 نفر بسیجی در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود 800 هزار نفر مرد و حدود 622 هزار نفر زن هستند؛ نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد این است که ما برای امسال حدود 1705 طرح عمرانی پیش‌بینی کرده بودیم که با توجه به تأکید رهبری بر مدیریت جهادی توانستیم 1806 طرح را در 9 ماه از سال اجرا کنیم که این تعداد طرح توانسته برای 2322 نفر شغل ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال 86 تأکید کردند که ما باید بسیج ده‌ها میلیونی داشته باشیم هم‌چنین مجلس شورای اسلامی در سال 91 قانونی را تصویب کرد که اذعان دارد کشور باید دارای بسیج 30 میلیونی باشد، در این قانون سهم استان اصفهان حدود 2 میلیون بسیجی مشخص شد که از این تعداد ما تاکنون حدود 1 میلیون و 400 بسیجی را ساماندهی کرده‌ایم.

رونمایی از 19 عنوان کتاب در اصفهان

سردار سلیمانی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در این هفته، بیان کرد: امسال حدود 19 عنوان کتاب در هفته بسیج رونمایی می‌شود هم‌چنین برای بسیجیان دوره‌های آموزش نویسندگی برگزار شده که حاصل آن تدوین 210 عنوان کتاب است؛ تعداد زیادی یادواره شهدا نیز در سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر شبکه ملی اینترنت(اینترانت) در قالب شبکه مجازی شباب در دسترس بسیجیان قرار دارد هم‌چنین طرح دیگری که ما در نظر داریم این است که شبکه وحدت را در قالب یک اپلیکیشن تلفن‌های همراه ایجاد کنیم تا جوانان علاقه‌‌مند از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.