سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:26 - سه شنبه 27 آبان 1393

تا پایان سال تحصیلی جاری صورت می‌گیرد:

راه‌اندازی مدارس زیست‌محیطی در شهر اصفهان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تا پایان سال تحصیلی جاری در هر یک از نواحی آموزش و پرورش شهر اصفهان یک مدرسه زیست‌محیطی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛  حسین داوری با اشاره به یکی از برنامه‌های اجرایی در حوزه آموزش و پرورش و محیط زیست اظهار کرد: مدتی پیش تفاهمنامه‌ای بین اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای راه‌اندازی مدارس زیست محیطی در اصفهان منعقد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهمنامه قرار است که یک سری از مدارس در شهر اصفهان به عنوان مدارس نمونه در حوزه محیط زیست معرفی شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این مدارس به عنوان الگویی برای حفظ محیط زیست و ارتقای شاخصه‌های زیست محیطی معرفی و انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان متولی راه‌اندازی مدارس زیست محیطی در اصفهان است.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز باید مدارس نمونه اصفهان در حوزه ارتقای شاخصه‌های زیست محیطی را انتخاب و معرفی کند، ادامه داد: هزینه‌های راه‌اندازی این مدارس نیز توسط حفاظت محیط زیست استان تأمین می‌شود.

داوری با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ زیست محیطی در میان دانش‌آموزان و در مدارس به عنوان هدف اصلی راه‌اندازی مدارس زیست محیطی در اصفهان است، تاکید کرد: در این مدارس در کنار آموزش‌های عادی، آموزش‌های لازم در حوزه محیط زیست نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مدارس زیست محیطی برای نخستین بار در اصفهان صورت می‌گیرد، افزود: دانش‌آموزان از اقشار تأثیر‌گذار در زمینه‌های مختلف هستند و راه‌اندازی مدارس زیست محیطی در اصفهان سبب کاهش مشکلات موجود در حوزه محیط زیست می‌شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.