سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:00 - سه شنبه 27 آبان 1393

صادق خرازی در جمع خبرنگاران:

ایران امروز نقطه آمال ملت‌های منطقه است

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز نقطه آمال ملت‌های منطقه است که وجود ملتی آگاه و رهبری بصیر از دلایل رسیدن به چنین جایگاهی است.

به گزارش اصفهان شرق؛  سید محمد صادق خرازی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش ملی مناقشات خاورمیانه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما معتقد هستید که آمریکا با هزینه‌کرد 3 تیلیارد دلار در خاورمیانه به اهدافش نرسیده است، مهم‌ترین دلایل خود را بیان کنید، گفت: دلایل این ادعای من این است که مهم‌ترین مشکل استراتژیک آمریکا بنا نهادن بنیان خود روی ریگزارها بود چرا که ریگزارها قابلیت ایجاد یک بنیان مستحکم را ندارد.

وی بیان کرد: اشتباه استراتژیک آمریکا سرمایه‌گذاری روی نظام‌ها و حاکمیت‌های پوسیده جهان به جای سرمایه‌گذاری روی ملت‌ها بود اما آمریکایی‌ها به جای آنکه روی مردم و مردم سالاری و دموکراسی در خاورمیانه سرمایه‌گذاری کند از اسرائیل حمایت کرد.

خرازی در ادامه اذعان کرد: اسرائیل تا قرن 19 و 20 نقطه آمال آزادی خواهان جهان بود اما متاسفانه در قرن 21 آمریکا راهی را پیش گرفت که با حمایت از اسرائیل امروز هیچ آزادیخواهی تمایلی به اسرائیل ندارد و حتی آمریکا با هزینه‌کرد 3 تیلیارد دلار در خاورمیانه نمی‌تواند به اهدافش برسد.

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به اذعان دوست و دشمن تاثیرگذارترین نقش را در منطقه ایفا می‌کند و اگر امروز آمریکا به سمت انزوا و افول پیش رفته و قدرت ایران در خاورمیانه و جهان افزایش یافته است قطعاً به دلیل اشتباهات سیاست‌گذاری آمریکا و وجود رهبری قوی در حاکمیت ایران است.

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل گفت: ایران و نظام جمهوری اسلامی امروز نقطه آمال ملت‌های منطقه است و وجود ملتی آگاه و دولت‌های قوی و رهبری بصیر از دلایل رسیدن به چنین جایگاهی است، ایران ثبات خود را در منطقه به اثبات رسانده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس پیرامون توضیح درباره آخرین وضعیت حزب سیاسی ندا و منتقدان این حزب اظهار کرد: ما از همه منتقدان به حزب سیاسی ندا تشکر می‌کنیم و به بهترین نحو از نقدها استفاده می‌کنیم.

خرازی تصریح کرد: حزب ندا اصولاً برای این است که با نقد دیگران و با باورها و اعتقادات خودش در تحولات اجتماعی سیاسی ایران نقش آفرینی کند.

نماینده اسبق ایران در سازمان ملل تاکید کرد: حزب ندا یک حزب سیاسی با همه باورها و آرمان‌هایی است که در اساسنامه‌اش شفاف بیان کرده است و هدف این حزب، جامعه سیاسی با فکر، با نشاط، متدین و همراه دولت و همگام حاکمیت است تا به کشوری آزاد و آباد و پیشرفته برسیم.

وی در توضیح آخرین وضعیت حزب سیاسی ندا اظهار کرد: همه حامیان و موافقان ندا معتقد هستند در یکی دو روز آینده تشکیل جلسه دهند و موافقت خود را اعلام کنند.

وی بیان داشت: حتماً یکی از سمت و سوهای حزب سیاسی ندا نگاه به انتخابات آتی مجلس است، ندا برای انشقاق بین اصلاح‌طلبان نیامده بلکه برای ترسیم وحدت و اخلاق در صحنه سیاسی پا به عرصه سیاسی گذاشته است، بسیاری از اصلاح طلبان از ندا استقبال کرده‌اند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.