سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - سه شنبه 27 آبان 1393

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

واردات بی‌رویه بلای جان صنایع اصفهان شده است

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در حال حاضر واردات بی‌رویه به بسیاری از صنایع آسیب وارد کرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سعادت بهرامی با اشاره به وضعیت تولیدات در سطح استان اصفهان اظهار کرد: باید طوری فرهنگ‌سازی انجام پذیرد که همه به این نتیجه برسند کالاهای تولید داخل را مصرف کنند.

وی ادامه داد: البته رفتارهای فرهنگی ما یکی از دلایلی است که اجازه نمی‌دهد استفاده از کالاهای داخلی در کشور نهادینه شود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان یادآور شد: مردم باید به نوعی بلوغ برسند که بدانند استفاده از کالای تولید داخل به اقتصاد کشورشان کمک می‌کند اما متاسفانه باور ذهنی این بوده است که جنس ایرانی کیفیت خوبی ندارد.

وی گفت: یکی از راه‌حل‌ها این است که واردات کالا با دقت بیشتری انجام شود، کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند در صورت امکان مشابه آنها وارد کشور نشوند، در حال حاضر واردات بی‌رویه به بسیاری از صنایع آسیب وارد کرده است.

بهرامی در ادامه به وضعیت صنعت نساجی اشاره و اعلام کرد: برای نمونه صنعت نساجی یکی از صنایعی است که به دلیل واردات در حال آسیب دیدن است، این در حالی است که بسیاری از واحدهای صنعت نساجی در حال ضرر کردن هستند، این موضوع تنها محدود به صنعت نساجی نمی‌شود و بسیاری از صنایع را با خود درگیر کرده است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.