اصفهان شرق

اجرای طرح های نوين آبياري تحت فشار در بيش از 80 هزار هكتار از اراضی کشاورزی استان

کدخبر: 42323
1393/08/26 در ساعت 16:03

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اصفهان شرق درسطح 420 هزار هكتار اراضي آبي استان بيش از 80 هزار هكتار آن به طرحهاي شيوه هاي نوين آبياري تحت فشار قطره اي و باراني تجهيز گرديد.
مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گفت: در شرايط فعلي استان يكي از اهداف اصلي سازمان جهاد کشاورزی استان كاهش مصرف آب در واحد سطح ميباشد.
مهندس سرافرازی در ادامه افزود: آبياري باراني و كارايي آن در شهرستانهايي كه داراي منابع آبي شيرين و با كيفيت بوده و ميزان تبخير آن چشمگير نمي باشد جهت كشت هاي زراعي انجام مي شود و آبياري قطره اي جهت باغات و اخيراً جهت بهره وري بيشتر از آبياري موضعي نوع تيپ در استان گسترش يافته است.
وی در ادامه افزود: علاوه بر آبياري تحت فشار ساير عمليات آب و خاك از قبيل تسطيح ليزري و تجهيز و نوسازي اراضي نيز در سطح وسيعي از استان بصورت پراكنده اجرا گرديد كه در بحث راندمان مصرف آب كمك زيادي نموده است.
مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی افزود: در سال 1392 جهت اجراي هر هكتار آبياري قطره اي هكتاري 56 ميليون ريال آبياري باراني 40 ميليون ريال و آبياري كم فشار 25 ميليون ريال كمك بلاعوض به بهره برداران اعطا گرديد و در سطح 7000 هكتار هزينه گرديده و يا در حال اجرا و هزينه ميباشد و در سالجاري كمك بلاعوض دولت افزايش مي يابد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بيش از 40 كارخانه توليد لوله پلي اتيلن و اتصالات در سطح استان فعاليت مي نمايند و در توليد لوله استان اصفهان ضمن توليد مورد نياز بخش كشاورزي استان ساير استانهاي همجوار را نيز پوشش ميدهد.