سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - دوشنبه 26 آبان 1393

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان خبر داد

انعقاد تفاهم‎نامه ایمن‌سازی مدارس اصفهان با آموزش و پرورش

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:در راستای فرهنگ‌سازی ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی، تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان منعقد شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سعید مومنی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به گزارش عملکرد شرکت گاز استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین استان‌های کشور در امر گازرسانی با مساحت 107 هزار کیلومتر مربع، جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 800 هزار نفر را در خود جای داده که سهم عملیات گازرسانی اصفهان از کل کشور متناسب با جغرافیای استان 8.3 درصد انشعاب، 8.8 درصد مشترکین، 8.1 درصد شبکه‌گذاری و 10.1 درصد فروش گاز در استان اصفهان انفاق می‌افتد که 8 درصد روستاها و 10 درصد شهرهای کشور در این استان گازرسانی شده‌اند.

وی افزود: کل شهرهای استان 107 شهر بوده که 103 شهر گازرسانی شدند و 99.4 درصد خانواده‌ها تحت پوشش گازرسانی هستند و شهرهای انارک، خور و بیابانک، جنت و فرخی در شرق اصفهان هنوز گازرسانی نشدند که پیشنهاد می‌شود که بتوانیم از طریق عملیات CNG گازرسانی را در این 4 شهر آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه کل روستاهای استان گازرسانی شدند و 60 درصد خانوار روستائی تحت پوشش هستند، تصریح کرد: در مجموع 98 درصد از خانوارهای استان اصفهان تحت پوشش گازرسانی قرار دارند که 32 هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز صورت گرفته و اکنون 1میلیون و 800 هزار واحد مصرف کننده در این شبکه قرار دارند.

وی با بیان اینکه متوسط حجم گاز مصرفی در سال گذشته 16 میلیارد متر معکب بوده، گفت: در سال جاری این میزان به 18 میلیارد متر معکب می‌رسد که سهم صنعت 46 درصد، خانگی 26 درصد و نیروگاه‌های ایتان 15 درصد است که در میزان گاز تخصیصی به صنعت، رتبه نخست را در کشور داریم.

مومنی با بیان اینکه متوسط مصرف روزانه گاز در استان 416 میلیون متر معکب و در خانوارهای شهری 6.1 متر معکب بوده، افزود: میزان مصرف در خانوارهای شهری باید به حدود 3 متر معکب برسد که جای کار و فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن دارد که لازم است یک‌سری استانداردهای اجباری در این زمینه داشته باشیم و تسهیلاتی را به صنایع برای استانداردسازی محصولات خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روزانه یک میلیون 200 هزار متر معکب گاز در جایگاه‌های CNG در استان اصفهان مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروند خوب بودن، چابکی و سرآمدی در عملیات، توسعه فرصت‌های درآمدی و رشد و بهره‌وری از اهداف استراتژیک شرکت بوده که در افق 1404 گاز استان به عنوان گاز سرآمد باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به مهمترین دستاوردهای شرکت گاز استان بیان کرد: برای نخستین بار در بین کل شرکت‌های دولتی کشور، شرکت گاز اصفهان موفق به کسب تقدیرنامه چهارستاره جایزه ملی کیفیت ایران شد و در راستای فرهنگ‌سازی ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی، تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه شهر اصفهان باید خطوط گازرسانی آنها تامین شود که همکاری شهرداری در این زمینه لازم است، گفت: مهم‌ترین پروژه شرکت گاز استان، طرح جامع گازرسانی اصفهان بزرگ در قالب 28 فاز بوده که 20 فاز آن به بهره‌برداری رسیده و یک ایستگاه تقلیل فشار در مساحت 600 هزار مترمعکبی راه‌اندازی شده که گاز اصفهان را تا 15 سال آینده تامین می‌کند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.