سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:00 - دوشنبه 26 آبان 1393

استاندار اصفهان:

خانواده ۴۰۰ شهید اصفهان با آیت‌الله جنتی و رئیس بنیاد شهید دیدار کردند

استاندار اصفهان گفت: به مناسبت ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار اصفهان، تعدادی از خانواده‌های شهدای عملیات محرم در مجلس شورای اسلامی حضور یافته و همچنین با آیت‌الله جنتی و رئیس بنیاد شهید دیدار کردند.

به گزارش اصفهان شرق؛ و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور با گرامیداشت 25 آبان، روز حماسه  و ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: مردم اصفهان در روز 25 آبان با تشییع پیکر بیش از 370 شهید گلگون کفن دفاع مقدس برگ زرین دیگری را در تاریخ پر افتخار و سراسر ایثار اصفهان رقم زدند، به گونه‌ای که پس از این واقعه شکوهمند امام راحل (ره) فرمودند “در کجای دنیا می‌توانید جایی مثل اصفهان پیدا کنید، همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان بیش از 370 شهید را تشییع کردند.”

وی تصریح کرد: استان اصفهان با داشتن 10 درصد از شهدا، جانبازان و ایثارگران کشور، پیشگام در عرصه دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بوده و نام‌گذاری روز 25 آبان به عنوان روز حماسه و ایثار اصفهان نیز یادآور دلاور مردانی بوده که استقلال و سربلندی ایران اسلامی مرهون خون پاک آنان است.

استاندار اصفهان به برنامه‌های صورت گرفته برای گرامیداشت این روز اشاره کرد و افزود: بیش از 400 نفر از خانواده‌های شهدای اصفهان در قالب کاروانی برای تجدید میثاق با بنیان گذار انقلاب و دیدار با جمعی از شخصیت‌های کشوری به تهران اعزام شدند.

وی به برنامه‌های این سفر اشاره و تصریح کرد: کاروان اعزامی به تهران با حضور در مرقد حضرت امام خمینی(ره) ضمن ادای احترام به مقام والای ایشان، با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

زرگرپور گفت: خانواده‌های شهدای اعزامی به تهران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شده و همزمان با ورود آنان نمایندگان مجلس نیز نسبت به مقام شامخ شهدای عملیات محرم و همچنین خانواده معظم آنان ادای احترام کردند.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با آیت‌الهت جنتی، دبیر شورای نگهبان و حجت‌الاسلام شهیدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور نیز از دیگر برنامه‌های این کاروان اعزامی به تهران بود.

استاندار اصفهان بیان کرد: بازدید از باغ موزه دفاع مقدس در تهران و زیارت مرقد حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های مهم کاروان اعزامی خانواده‌های شهدا و ایثارگران به تهران است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این برنامه متمرکز، مراسم مختلف دیگری در سطح شهر و استان به این مناسبت برگزار شده که از جمله می‌توان به ویژه برنامه تجلیل از صبر و استقامت 370 خانواده شهید و برگزاری مراسم شب شعر و گلباران و تجدید میثاق تعدادی از مردم و مسئولان با حضور در گلستان شهدای اصفهان نام برد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.